• MissMf

    Trött och skelar ibland

    Min snart 3åring har har varit trött i ca 1-2 månader. Han säger själv att han är trött och vill sova och på fsk har dom ringt då han bara somnat ett par ggr. Lunchvilan togs bort på senhösten. Nu har han även börjat skela. Inte hela tiden men när han stirrar/dagdrömmer så skelar han utåt med ena ögat. Han är fortfarande trött till o från. Vi var på vc för tröttheten för en månad sen men inget var fel. Skelandet har ökat nu senaste veckorna och vi har fått en remiss till ögon. Ni med barn som skelade, klagade dom på trötthet oxå? Blir lite rädd att det ska vara något annat.

  • Svar på tråden Trött och skelar ibland
  • Kerubmamman

    Det är vanligt att skela (mer) vid trötthet eftersom ögonen inte längre har ork att fokusera. Så jag tror inte tröttheten beror på skelningen. Är han i en period då han helt enkelt skulle behöva sova lite på dagen? Det har ju varit de mörkaste månaderna nu.


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • MissMf
    Kerubmamman skrev 2017-03-06 00:05:41 följande:

    Det är vanligt att skela (mer) vid trötthet eftersom ögonen inte längre har ork att fokusera. Så jag tror inte tröttheten beror på skelningen. Är han i en period då han helt enkelt skulle behöva sova lite på dagen? Det har ju varit de mörkaste månaderna nu.


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
    Han var trött innan vi uppmärksammade skelningen. Blev i princip ingen skillnad om han sov på dagen förutom att han inte kan somna på kvällen, därför vi tog bort dagsömnen.
Svar på tråden Trött och skelar ibland