• Goldfish

    Ska göra min första abort helt ensam.

    Hej!

    Är helt ny på sidan, men kände att jag verkligen måste fråga.

    Är i vecka 8-9

    Som rubriker lyder så ska ja göra min första abort hemma. Men jag kommer vara helt ensam. Och har tyvärr inga bättre alternativ. (eller ja, om de blev allt för illa så kommer ja ringa mitt exet som även är delaktig i detta) han är även den enda som vet om de. Och han måste vara på jobbet när de sker imorgon. Är det fel av han att låta mig vara ensam?

    Tog första pillret igår hos gyn, och vakna redan med mensvärk. Är extremt känslig när de kommer till smärtor och mensvärk. Räckte de med Alvedon och diklofenack för er?

    Men vad bör jag tänka på, om jag nu är helt ensam? Eller är det helt vansinnigt av mig att göra det själv?

    Känner mig både livrädd och rätt stabil på en och Samma gång, men kanske för jag är himla tvungen.

  • Svar på tråden Ska göra min första abort helt ensam.
  • GrönaDruvan

    Alla tycker ju olika och känner olika. Själv hade jag nog föredragit att vara ensam. Vad ska han göra liksom?
    Fick missfall i vecka 9, gjorde jätte ont, men jag håller det för mig själv. Vet att jag stod och inventerade på jobbet när värsta värkarna var, det var hemskt, men jag bet ihop.
    Så funkar jag. Hade varit samma med abort.

  • Goldfish
    GrönaDruvan skrev 2017-03-07 09:31:06 följande:

    Alla tycker ju olika och känner olika. Själv hade jag nog föredragit att vara ensam. Vad ska han göra liksom?

    Fick missfall i vecka 9, gjorde jätte ont, men jag håller det för mig själv. Vet att jag stod och inventerade på jobbet när värsta värkarna var, det var hemskt, men jag bet ihop.

    Så funkar jag. Hade varit samma med abort.


    Ja jag har hållt det för mig själv också, bortsett från honom då vi frt har en väldigt nära relation. Och har ingen annan jag litar på.

    Tyvärr, kan jag inte bita ihop o många dagar knappt stå upp. Kan inte ta det hela med en klackspark.
  • EpicNurse

    Enligt våra riktlinjer så får man inte vara själv om man ska vara hemma. Det är för att det finns risk att man börjar störtblöda/svimma så att man inte själv kan ringa ambulans när det går fel!

    Har man inte möjlighet att ha en anhörig så bör man göra aborten på sjukhus.

  • Goldfish
    EpicNurse skrev 2017-03-07 09:52:47 följande:

    Enligt våra riktlinjer så får man inte vara själv om man ska vara hemma. Det är för att det finns risk att man börjar störtblöda/svimma så att man inte själv kan ringa ambulans när det går fel!

    Har man inte möjlighet att ha en anhörig så bör man göra aborten på sjukhus.


    Jo det vet jag såklart.

    Eftersom exet har sagt att han skulle vara med framtills igår, då har fick följa med till gyn och sa att han inte kunnat vara borta mer.

    Och både jag och min bm vill att jag ska kunna göra hemma, då jag inte klarar av långa tågresor o mycket människor och speciellt inte vid sånt läge.
  • Neprome

    Du skall inte vara ensam!

    Hade en vän som gjorde det ensam. Slutade med Ambulans som hon tack och lov lyckades ringa själv. När dem kom låg hon på hallgolvet. Inget att leka med, du kan reagera på medicinen i sig också.

  • Goldfish
    Neprome skrev 2017-03-07 09:59:08 följande:

    Du skall inte vara ensam!

    Hade en vän som gjorde det ensam. Slutade med Ambulans som hon tack och lov lyckades ringa själv. När dem kom låg hon på hallgolvet. Inget att leka med, du kan reagera på medicinen i sig också.


    Men fy va hemskt!

    Dom fråga om ja va allergisk o svara ju nej, aldrig varit mot något. Men jag har ju inte heller någon aning om vad medicinerna innehåller..

    Får nog ta och berätta de för honom sen.
  • Goldfish

    Eftersom han är mitt endå "hopp" så hur kan jag lägga fram de till han att jag behöver honom imorgon.

    Han sa från första början att han såklart skulle vara med. Fram tills igår. För nu kan han inte vara borta från jobbet, eftersom han följde med till gyn igår. (han har varit borta för mindre om man säger så..)

    Är redan så jävla ledsen o stressad över det hela och allting har gått så fort.

  • Jn1

    Kan du inte be någon vän vara med dig? Som tidigare har skrivit bör du inte vara själv. Jag har gjort en abort på sjukhus och jag är väldigt glad att jag var där, för smärtan jag hade var hemsk ett tag, trodde jag skulle dö. Då var jag glad att jag hade erfaren personal runt om mig, blev erbjuden morfinspruta åså.

    Hur lång restid har du till sjukhuset? Tänkte om du kunde få skjuts åtminstånde om ingen kan vara hemma med dig..

Svar på tråden Ska göra min första abort helt ensam.