• Cykeltjejen

    Stor blödning efter man slutat med p-piller

    Visste inte riktigt hur jag skulle formulera rubriken. Men jag slutade med mina p-piller i början av februari. Fick mens 4e februari som pågick till 8onde feb. Antar att det kanske var en såkalld piller-mens trots att jag slutade mitt i en karta? Det var iaf en helt vanlig blödning som jag brukar ha. Sedan kom inte mensen igen förrän igår. Och jag blöder något helt groteskt!! I morse hade jag (förlåt för infon) som blodiga trådar till och med som kom när jag kissade. Någon som varit med om samma när de slutat med p-piller att de blödit mer än de brukar?

  • Svar på tråden Stor blödning efter man slutat med p-piller
  • EpicNurse

    Eftersom du nu får riktig mens så brukar man oftast få rikligare blödning än när man tog p-piller. Man kan även få ganska mycket mer ont! Helt normalt :)

    Och precis som du säger själv så var det en p-pillermens du hade när du slutade!

  • tomten12

    Jag hade också så när den riktiga mensen kom första gången. Men det var bara den första gången, sedan har det lugnat ner sig till det vanliga igen. Men då blödde jag i nästan 7 dgr mot min nu 2,5..

  • Cykeltjejen
    EpicNurse skrev 2017-03-10 09:19:30 följande:

    Eftersom du nu får riktig mens så brukar man oftast få rikligare blödning än när man tog p-piller. Man kan även få ganska mycket mer ont! Helt normalt :)

    Och precis som du säger själv så var det en p-pillermens du hade när du slutade!


    Tack nu känner jag mig lugnare :)

    Blev helt chockad. Aldrig blött så mycketså blev lite orolig! (Hade p-stav först i 11 år och då blödde jag aldrig och sen p-piller 1 år med piller mens)
  • Cykeltjejen
    tomten12 skrev 2017-03-10 09:24:34 följande:

    Jag hade också så när den riktiga mensen kom första gången. Men det var bara den första gången, sedan har det lugnat ner sig till det vanliga igen. Men då blödde jag i nästan 7 dgr mot min nu 2,5..


    Okej då kanske jag kan förvänta mig en längre blödningsperiod denna gång än vad jag brukar då innan jag börjar "leta" efter min ägglossning!
  • tomten12
    Cykeltjejen skrev 2017-03-10 09:45:04 följande:
    Okej då kanske jag kan förvänta mig en längre blödningsperiod denna gång än vad jag brukar då innan jag börjar "leta" efter min ägglossning!
    Min hobbyanalys av min sitauation: Jag tror inte att jag får ägglossning första gången efter jag slutat med p-piller. Har gjort de 3 ggr för att få barn , och alla gångerna har jag letat efter ÄL men aldrig hittat den, och sedan har barnen blivit till på nästa cykel. Så jag tror att jag då inte får någon ägglossning, och om man får mens utan ägglossning så har jag läst att man då kan få lite rikligare blödning.. Men vad vet jag, men jag går på den förklaringen i alla fall Stämmer på mig.
Svar på tråden Stor blödning efter man slutat med p-piller