• Demona

    Slutat med p-piller, är detta normalt?

    Jag har försökt leta på nätet efter information men tänkte till slut att det känns lättare att fråga här. Jag åt neovletta och slutade för ca tre veckor sedan.

    Jag mår som jag är skengravid. Ska det vara så? Mina bröst är större och tyngre, samt att det "pirrar" i dem ibland på ett sätt som påminner när mjölken rann till. Förutom det klarar jag inte rökdoft och mår illa till och från. Är detta biverkningar fler haft?

    Försöker bli gravid och började känna av det ovannämnda dagar efter ägglossningen. Alltså på tok för tidiga symptom. Så, därför undrar jag om fler som slutat med p-piller haft mina symptom?

  • Svar på tråden Slutat med p-piller, är detta normalt?
  • maxleon1011

    Båda gångerna som jag slutat med p-piller så har jag upplevt att brösten svullnar och känns som bomber, det har pirrat, blodådrorna har blivit tydligare. Jag har mått illa, haft konstant molvärk etc Exakt samma symptom som när det senare visat sig att jag varit gravid. Så detta med symptom är lurigt

  • Demona

    Tack så hjärtligt för svaret! Då vet jag att det kan kännas som man är gravid när man slutat med pillrena.

  • EpicNurse

    Japp det är helt normalt! Det är ju pms som man inte får när man har p-piller eftersom man inte har något riktig menscykel då. Så nu när din kropp ska komma igång och producera hormonerna själv och hålla igång menscykeln så får man ofta ganska mycket symtom i början :)

  • Demona

    Ja, jag antar att jag glömt hur det känns att gå på sina egna hormoner. Förväntade mig inte så stor skillnad :)

Svar på tråden Slutat med p-piller, är detta normalt?