• Anonym (Anonym)

    Ångest över bonus

    Hjälp! Ni som av olika anledningar inte kommer överens med/ tycker om era bonusar- vad gör ni för att uthärda tiden ni har dom? Vi har bonus varannan vecka, och den veckan har jag ångest, är stressad och känner mig lättretlig. Vet inte hur jag ska göra för att komma ur detta? Orättvist och fel emot hela familjen, men jag vantrivs verkligen med livet när bonus är här.. hjälp mig snälla!

  • Svar på tråden Ångest över bonus
  • Anonym (tveksamt)

    Tror inte att det går faktiskt. Klarar man det inte så klarar man det inte. Hela grejen med bonusbarn är väldigt nytt för oss människor och jag tror det är därför vi har svårt för det  Tror det är särskilt svårt när man är i fertil ålder.

  • Anonym (x)
    Anonym (tveksamt) skrev 2017-03-12 21:34:56 följande:

    Tror inte att det går faktiskt. Klarar man det inte så klarar man det inte. Hela grejen med bonusbarn är väldigt nytt för oss människor och jag tror det är därför vi har svårt för det  Tror det är särskilt svårt när man är i fertil ålder.


    Det är väl knappast någonting nytt. Så fort någon dog och den andra gifte om sig så blev ju barnen bonusbarn till den nya.
  • slutatsnusa
    Anonym (x) skrev 2017-03-12 21:38:48 följande:

    Det är väl knappast någonting nytt. Så fort någon dog och den andra gifte om sig så blev ju barnen bonusbarn till den nya.


    Precis.

    Ts har ni gemensamma barn? Om inre kan dj väl passa på att gå på bio/teater/träna/träffa kompisar på bonusveckan. Bli särbos?
  • Anonym (tveksamt)
    Anonym (x) skrev 2017-03-12 21:38:48 följande:
    Det är väl knappast någonting nytt. Så fort någon dog och den andra gifte om sig så blev ju barnen bonusbarn till den nya.
    Nja relativt nytt är det nog. Tidigare levde man inte som familjesatelliter som vi gör idag utan man levde mer som en storfamilj ihop med hela släkten. Så det var inte riktigt samma grej då. Men självklart var det säkert jobbigt för alla inblandade redan då. Men det var knappast så vanligt som det är idag-
  • Anonym (...)

    Folk har alldeles för bråttom med att flytta ihop nuförtiden och ser mer till sina egna behov än barnens verkar det som. Och så funkar det inte och så tar det slut.

  • Anonym (x)
    Anonym (tveksamt) skrev 2017-03-12 21:49:55 följande:
    Nja relativt nytt är det nog. Tidigare levde man inte som familjesatelliter som vi gör idag utan man levde mer som en storfamilj ihop med hela släkten. Så det var inte riktigt samma grej då. Men självklart var det säkert jobbigt för alla inblandade redan då. Men det var knappast så vanligt som det är idag-
    Kanske långt, låååååååångt tillbaka i tiden. Men de senaste hundra åren har man inte gjort det. Då levde de flesta i små torp, där får man inte plats med "hela tjocka släkten".
  • Anonym (tveksamt)
    Anonym (x) skrev 2017-03-12 23:37:13 följande:
    Kanske långt, låååååååångt tillbaka i tiden. Men de senaste hundra åren har man inte gjort det. Då levde de flesta i små torp, där får man inte plats med "hela tjocka släkten".
    Nu tror jag vi har gått över till att diskutera semantik vilket kanske inte var meningen. Poängen är att det rent biologiskt kan vara väldigt tufft för en fertil kvinna att leva med barn mannen har med en annan kvinna. Det var det nog för flera hundra år också när det råkade hända. Vissa klarar det, vissa klarar det inte.
  • Anonym (Anonym)
    slutatsnusa skrev 2017-03-12 21:42:15 följande:

    Precis.

    Ts har ni gemensamma barn? Om inre kan dj väl passa på att gå på bio/teater/träna/träffa kompisar på bonusveckan. Bli särbos?


    Vi har en gemensam snart tvååring, annars hade det varit bra sätt att få veckan att få fortare på:)
Svar på tråden Ångest över bonus