• Julie E

    Lååååång menscykel

    Jag och min fästman har sedan ett tag tillbaka försök bli gravida. Efter att jag slutade med p-ring var det inga problem med cykeln, runt 4 veckors cykel de fösta månaderna vilket är "normalt". Nu har den dock ballat ur totalt och min "cykel" är på över 50 dagar, nu har det gått 57 dagar sen senaste mensen och g-testen visar negativt. Känns inte alls normalt, bör man vända sig till gyn? Om inte när tusan har jag ÄL?

  • Svar på tråden Lååååång menscykel
  • ungafruahlberg

    ÄL har du ca14 dagar innan mens :) Även om du har en lång cykel, jag skulle föreslå att du börjar kolla efter ÄL-flytningar, sk äggviteflytningar. Det kan vara bra att ha en app som hjälper dig hålla koll, själv använder jag Glow som är gratis där man även kan skriva in sin temperatur vilket också kan undeerlätta när man kartlägger sin cykel. 

  • Julie E

    Tack för svar! Har en app men blir ändå så fundersam då mensen är sen, alltså utöver den redan extremt långa cykeln. Den kommer aldrig när den är beräknad så det känns alltid som att jag missar den ändå. Hade liknande ÄL flytningar för bara någon dag sedan även om ÄL skulle varit för 3 veckor sedan. Läst list och sett många som haft över 40 dagar cykel som det visat sig att de inte kunnat bli gravida själva utan hormonpiller.

  • Anonym (Också lång)

    Jag har en cykel på 43 dagar. Det där med att långa cykler skulle vara ägglösa stämmer inte, om inte cyklerna är långa OCH oregelbundna. Ingen fara om långa och regelbundna alltså.

  • Villblimamma 17

    Känner igen mig! Börjar själv bli väldigt orolig o fundersam på vad som händer i min kropp.. min sista mens första va 30 november -16 och hade en liten blödning på ca 3 dagar i början av februari, men ingenting mer. Vi försöker få barn, har försökt i lite mer än ett halvår. Har testat flera olika gravtest o flera ggr, men negativt varje gång. Har inga direkta symptomer o väntar på remiss till gyn. Önskar mer än nått att det är en liten bebis där inne, men vill ju veta så man tänker på vad man dricker, äter o allt därtill. Hur går det för dig?

Svar på tråden Lååååång menscykel