• ajohansson79

    Nordic IVF Center Göterborg

    Någon som har erfarenhet av Nordic IVF Center Göteborg eller någon som är aktiv där nu. Vi har vårt första möte där om 2 veckor.

  • Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • Yarrow

    Vi gick där. Var inte aktuellt med just provrörsbefruktning för oss direkt så vi började med hormonbehandling.

    Vi kände oss väldigt trygga och väl omhändertagna där. När vår ordinarie läkare var sjuk/semester blev vi tilldelade en annan i stället för att behöva vänta. När jag fick missfall fick vi komma in på en gång o.s.v.

    När vi tillslut skulle börja med provrörsbefruktning hann jag bli gravid innan . tack vare dem fick vi två fina barn som nu är 4 och 2,5 år. Och sen blev jag otroligt nog spontant gravid med nr 3 som är 6 mån nu :)

  • ajohansson79
    Yarrow skrev 2017-03-18 10:37:47 följande:

    Vi gick där. Var inte aktuellt med just provrörsbefruktning för oss direkt så vi började med hormonbehandling.

    Vi kände oss väldigt trygga och väl omhändertagna där. När vår ordinarie läkare var sjuk/semester blev vi tilldelade en annan i stället för att behöva vänta. När jag fick missfall fick vi komma in på en gång o.s.v.

    När vi tillslut skulle börja med provrörsbefruktning hann jag bli gravid innan . tack vare dem fick vi två fina barn som nu är 4 och 2,5 år. Och sen blev jag otroligt nog spontant gravid med nr 3 som är 6 mån nu :)



    Det blir troligtvis "bara" hormonbehandling för oss då det har funkat de andra gångerna. Det enda felet är att jag inte har ägglossning.

    Gick på Sahlgrenska innan och det resulterade i ett änglabarn och en liten kille på 1,5 år. Nu tycker vi det är dags för syskon.

    Imorgon ska vi ha vårt första möte på Nordic IVF. Man tycker man borde blivit van men känner mig ändå nervös :)

    Vilken tur du har haft som lyckats spontant.
  • Jenny E

    Hej,

    Vi gjorde IVF på Nordiv IVF i Göteborg. De var jättebra, väldigt bra personal! Fick bra information hela vägen. Sen att vi blev gravida på första försöket är naturligtvis ett stort plus :)

    Lycka till!

  • Yarrow
    ajohansson79 skrev 2017-03-28 21:07:29 följande:

    Det blir troligtvis "bara" hormonbehandling för oss då det har funkat de andra gångerna. Det enda felet är att jag inte har ägglossning.

    Gick på Sahlgrenska innan och det resulterade i ett änglabarn och en liten kille på 1,5 år. Nu tycker vi det är dags för syskon.

    Imorgon ska vi ha vårt första möte på Nordic IVF. Man tycker man borde blivit van men känner mig ändå nervös :)

    Vilken tur du har haft som lyckats spontant.


    Så spännande :) lycka till!
  • Älskadeunge

    Jag lyckades bli gravid med hjälp av hormonbehandling på Sahlgrenska. När det är dags för syskonförsök, med hjälp av letrozol kommer jag att vända mig till ivf Nordic Göteborg. Synd att Sahlgrenska inte kan hjälpa till med hormonbehandling.

    Iaf, är lite nyfiken på vad det på ett ungefär var kostat att få hjälp med hormonbehandling hos ivf Nordic Göteborg? Någon som vill dela med sig?

    Lycka till!

  • ajohansson79
    Älskadeunge skrev 2017-04-04 06:46:15 följande:

    Jag lyckades bli gravid med hjälp av hormonbehandling på Sahlgrenska. När det är dags för syskonförsök, med hjälp av letrozol kommer jag att vända mig till ivf Nordic Göteborg. Synd att Sahlgrenska inte kan hjälpa till med hormonbehandling.

    Iaf, är lite nyfiken på vad det på ett ungefär var kostat att få hjälp med hormonbehandling hos ivf Nordic Göteborg? Någon som vill dela med sig?

    Lycka till!


    Vi har en kille på 1,5 år som vi fick hjälp med hormonbehandling (Puregon) på Sahlgrenska.
    Var på förska besöket på Nordic IVF i Göteborg förra veckan (Onsdag). Det blev start direkt. I Torsdags började jag med Provera och troligtvis sprutdags 12/4.

    Kostnad som har kommit än så länge är nybesök 1500:-, Blodprover på mig 1500:- (150:-/test), Hormonbehandlingen 7000:-, mediciner på apoteket går på högkostnadsskyddet annars hade det kostat mig 3200:-
    Sen tillkommer det blodprover och ultraljud under behandlingens gång.
    Min man slapp lämna prover pga att det inte var så länge sedan han gjorde det på sahlgrenska. Annars hade det tillkommit 1500-2000:- för det också.

    De vill att ni ska ha med er journalkopia från tidigare behandling så ett tips är att beställa det i god tid för det kan dra ut på tiden innan ni får dem.

    Nu vet jag inte hur länge sedan det var som din partner lämnade prover men ett tips är att beställa journalkopia för hans prover också, så kanske ni slipper den kostnaden.

    Hoppas du hade lite nytta av svaren :)

  • minihallon

    Vi går där nu igen för syskonförsök! Så nöjda med all personal.

    Blev gravida februari 2015 med vår dotter efter tre IVF-försök. I samma veva fick vi även två embryon till frysen som vi använde i höstas (ett dog i upptiningen). Det resulterade dock i ett minus och nu tre ivf:er senare så väntar vi på insättning i maj av två embryon. Jag blev överstimulerad och har därför fått vänta...

  • Älskadeunge
    ajohansson79 skrev 2017-04-04 17:41:38 följande:

    Vi har en kille på 1,5 år som vi fick hjälp med hormonbehandling (Puregon) på Sahlgrenska.

    Var på förska besöket på Nordic IVF i Göteborg förra veckan (Onsdag). Det blev start direkt. I Torsdags började jag med Provera och troligtvis sprutdags 12/4.

    Kostnad som har kommit än så länge är nybesök 1500:-, Blodprover på mig 1500:- (150:-/test), Hormonbehandlingen 7000:-, mediciner på apoteket går på högkostnadsskyddet annars hade det kostat mig 3200:-

    Sen tillkommer det blodprover och ultraljud under behandlingens gång.

    Min man slapp lämna prover pga att det inte var så länge sedan han gjorde det på sahlgrenska. Annars hade det tillkommit 1500-2000:- för det också.

    De vill att ni ska ha med er journalkopia från tidigare behandling så ett tips är att beställa det i god tid för det kan dra ut på tiden innan ni får dem.

    Nu vet jag inte hur länge sedan det var som din partner lämnade prover men ett tips är att beställa journalkopia för hans prover också, så kanske ni slipper den kostnaden.

    Hoppas du hade lite nytta av svaren :)


    Tack för svaret! Ja, jag har verkligen nytta av svaret,

    Vill vara så förbered som möjligt både ekonomiskt, fysiskt och emotionellt. Är kostnaden på 7000kr för hormonbehandlingen en engångskostnad för flera "cyklar" med hormonbehandling eller för en cykel?

    Tack igen :)
  • ajohansson79
    Älskadeunge skrev 2017-04-04 22:10:05 följande:
    Tack för svaret! Ja, jag har verkligen nytta av svaret,

    Vill vara så förbered som möjligt både ekonomiskt, fysiskt och emotionellt. Är kostnaden på 7000kr för hormonbehandlingen en engångskostnad för flera "cyklar" med hormonbehandling eller för en cykel?

    Tack igen :)
    Ja det känns lite tryggare när man kan vara lite förbered.

    Kostnaden är för en behandling.
    Den dagen min mens börjar så ringer jag till kliniken och talar om det och då skickar dom en faktura på 7000:-. Blödningsdag 2 börjar jag med sprutorna och sen följer man schemat som man bestämmer när man är där på mötet innan.
    Efter det är det "bara" blodproven och ultraljuden man betalar för fram tills man tar ägglossningssprutan.
  • Älskadeunge

    Tack igen för svaret,

    Oj, att det ska vara så dyrt. Jag visste innan att det kostade, men trodde och hoppades på att hormonbehandlingen endast hade en engångskostnad och att man sedan "bara" betalade för ultraljud och blodprov varje månad. Men, det är bara att gilla läget, för det är ju värt det i längden för att nå fram till målet :).

    Hopps att behandlingen går bra för dig :).

  • Yarrow

    För oss va det inte alls så dyrt men antar att det är olika mellan olika behandlingar med.

    Men vi höll på i över 5 år så tillslut så tänkte man inte på kostnaderea längre...

  • Älskadeunge
    Yarrow skrev 2017-04-07 22:40:32 följande:

    För oss va det inte alls så dyrt men antar att det är olika mellan olika behandlingar med.

    Men vi höll på i över 5 år så tillslut så tänkte man inte på kostnaderea längre...


    Ok, vad för behandling gick du på? Jag kommer antagligen gå på samma som tidigare, pergotime eller letrozol. Du behöver inte svara om du känner att det är privat :).

    Ja jag antar att det blir så, att man slutar tänka på kostnaderna, att få barn är större än pengarna känner jag själv.
  • Yarrow

    Vi gjorde provera+pergotime. Provade alla möjliga sätt, dubbel kur, trippelkurer, olika dagar. Spelningar och massa sånt skit med. Men just provera va det enda som faktiskt verkade stimulera fram ägglossning.

    Behövde gå ner lite i vikt för att få göra provrörsbefruktning men det gick tillslut ändå.

    Det är lätt värt det. Svårt att tänka så när man är mitt i det dock.

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg