• Rednit

    Tinderproblem

    Hej familjeliv,
    Blev nyss medlem för att få lite vägledning i ett litet problem (som dock visat sig bli lite större för mig) och hoppas på era kloka råd! Obs. jag ser ju själv när jag läser mitt inlägg att jag är lite "hej kom och hjälp mig" haha så var gärna konstruktiva! :)

    Jag skaffade tinder för ca 2 veckor sedan och tänkte absolut inte träffa någon utan mest kolla läget. Fick dock kontakt med två fina killar varav jag träffade en (som inte visade sig vara den har var på tinder menmen..). Däremot när jag träffade den ena killen kunde jag nästan bara tänka på hur den andra skulle varit i den situationen istället.

    Därför skrev jag lite mer med den andra killen under helgen och det gick väll bra (jag 24 han 28). Han har vid flertalet tillfällen givit mig komplimanger och vid två tillfällen skrivit att vi borde ses, varav en gång var typ i stil med "synd att du bor så långt bort annars hade du kunnat kommit till mig". Jag var positiv vid bägge tillfällena. Därför har jag vid två tillfällen även givit hintar till honom om att ses (framförallt då jag redan varit på "en första" date - men jag vill inte kalla det date men jaja med den första killen) så blev jag lite varm i kläderna och tänkte - varför skriva sååå länge på tinder? Det hör dock till saken att när han givit mig hintar om att ses (de två gångerna) har han alltid fått så bråttom iväg och skrivit "godnatt" eller något annat som tydligt markerat att nu lämnar vi det där - alltså så att jag inte skulle kunna utveckla typ tid, plats osv.

    Detsamma hände när jag frågade rakt ut om vi skulle ses när han kom hem från en resa och han skrev att det kändes konstigt att boka in en tinder date två veckor innan och att vi skulle höras istället. Jag höll med om det och sedan skulle han snabbt iväg igen och skrev typ "hörs sen hejdå". Alltså va? Här försökte jag ha lite personlig utveckling och skriva tydligt att du är en trevlig kille ska vi ses och jag blir nästan avvisad även fast det är han som givit komplimanger och initierat en träff...? 

    Därför har jag några frågor som ni gärna skulle få hjälpa mig med:
    1) Är jag avvisad? Vill han ses? Vill han inte ses fast han skrivit att han ville ses?
    2) Varför avslutas konversationen så fort vi kommer in på det ämnet?
    3) Vad ska jag göra? Min tanke är att jag inte skriver något mer och om han skriver väntar jag lite med att svara - let the game begin liksom?
    4) Hur länge "brukar"/ hur länge har ni chattat med folk innan ni träffas?
    5) Varför gör han såhär?
    6) Haha varför är jag så patetisk när vi inte ens känner varandra :( Några andra tankar/ funderingar/ idéer så snälla skriv - jag läser tacksamt allt oavsett om det är till min fördel eller nackdel! Överanalyserar jag? Bortförklarar jag ett ointresse/ skitbeteende med att jag tror att han bara är blyg? Är han en dutchbag? Jag har ju läst mycket om killar som bara vill ha sex osv. men vi har inte ens rört det området - men tänk om han tror att jag är så? Jag tänkte ju mer att om vi ses kan vi båda visa våra rätta jag och så... 
    7) Det bör tilläggas kanske att han haft tinder till och från några år? Och han menade på att det är kul att skriva men att kontakten sen är upp till vad man gör med det..

  • Svar på tråden Tinderproblem
  • Femhenist

    Han samlar på erövringar... När han har kommit dit att ni bestämt träff så har han nått ett delmål och då säger han "Go'natt" för att "flirta vidare" och få nästa tjej på kroken. Han är fokuserad och målmedveten, men definitivt en douchebag.

  • Maddi

    Jag får en känslan att det inte är så seriöst och att han försöker med många. Det är alltså bara vad jag tror, men jag kan ju absolut ha fel.

    Hade jag skrivit till någon som gjorde på de sättet så hade jag inte valt att lägga mer energi på de.

    Jag träffade 3 st på en dejtingsida. Träffade nummer 1 efter ett par veckor. Nummer två efter 1 vecka och nummer 3 efter ett par veckor och anledningen då va att jag skulle på semester och han hade jobbet annars hade vi träffats tidigare eftersom vi klickade så bra och de är 6 år sen och lever tillsammans idag.

    Jag har fått en känsla att de finns dom som är seriösa på dejtingsidor, men många tror jag är oseriösa eller har för stora krav på hur partnern ska se ut och vara. Då vi loggat in på dejtingsidan vi träffades på efter två år tillsammans( ville se vad vi skrev till varandra), så kännde man igen många namn som var online. Man kan ju fråga sig om personerna är väldigt oseriös eller om dom har för höga krav och därmed svårt att hitta någon som stämmer in på deras krav.

Svar på tråden Tinderproblem