• jagjagjagjag

    Äkta eller inte

    Hur ser man om en Louis Vuitton neverfull är äkta eller inte?
    Tänkte köpa en från en privatperson. Hon har alla tillbehör dvs. kvitto ect. Den är köpt i Köpenhamn. 

  • Svar på tråden Äkta eller inte
  • sw1986

    Men om hon har kvitto så ser du väl på priset om den är äkta?

    Och att den är köpt i en "riktig" butik..

  • Farfallos
    sw1986 skrev 2017-03-21 10:04:44 följande:
    Men om hon har kvitto så ser du väl på priset om den är äkta?
    Och att den är köpt i en "riktig" butik..
    Det är svårt att fejka en väska, men en liten papperslapp med siffror och en logga på, det är nästan omöjligt att fejka, eller?
  • sw1986
    Farfallos skrev 2017-03-21 11:34:06 följande:

    Det är svårt att fejka en väska, men en liten papperslapp med siffror och en logga på, det är nästan omöjligt att fejka, eller?


    Det sa jag väl inte eller?

    Om man är osäker kan man ju köpa en ny i butik själv annars.
  • Farfallos
    sw1986 skrev 2017-03-21 13:40:08 följande:
    Det sa jag väl inte eller?
    Om man är osäker kan man ju köpa en ny i butik själv annars.
    Nej, det är helt riktigt att du inte pratade om hur barnsligt enkelt det är att fejka ett kvitto, utan istället sa du:
    "Men om hon har kvitto så ser du väl på priset om den är äkta?
    Och att den är köpt i en "riktig" butik.."
    Det låg liksom på den nivån att jag inte riktigt kunde ta det på allvar, men ditt svar visade tyvärr att det var så...

    ...men grattis! Att påtala att TS (som visserligen frågar om köp av en väska av en privatperson) kan köpa väskan i en butik är ju i sak helt riktigt, även om också den kommentaren är svår att ta på allvar. Du tror inte att TS fattar det själv?
  • sw1986
    Farfallos skrev 2017-03-21 13:57:29 följande:

    Nej, det är helt riktigt att du inte pratade om hur barnsligt enkelt det är att fejka ett kvitto, utan istället sa du:

    "Men om hon har kvitto så ser du väl på priset om den är äkta?

    Och att den är köpt i en "riktig" butik.."

    Det låg liksom på den nivån att jag inte riktigt kunde ta det på allvar, men ditt svar visade tyvärr att det var så...

    ...men grattis! Att påtala att TS (som visserligen frågar om köp av en väska av en privatperson) kan köpa väskan i en butik är ju i sak helt riktigt, även om också den kommentaren är svår att ta på allvar. Du tror inte att TS fattar det själv?


    Varför ger du inte ts svar istället för att svara i tråden och gnälla på mina svar?

    Jag tror faktiskt att det är lättare att fejka en väska en att fejka ett kvitto, ja.
  • choklad
    sw1986 skrev 2017-03-21 10:04:44 följande:

    Men om hon har kvitto så ser du väl på priset om den är äkta?

    Och att den är köpt i en "riktig" butik..


    Fast det betyder ju inte automatiskt att den hon säljer är äkta. Hon kan ju ha köpt en äkta som hon behåller och sen säljer hon en falsk med sitt äkta kvitto.
  • Farfallos
    sw1986 skrev 2017-03-21 14:01:24 följande:
    Varför ger du inte ts svar istället för att svara i tråden och gnälla på mina svar?
    Jag tror faktiskt att det är lättare att fejka en väska en att fejka ett kvitto, ja.
    Anledningen till att jag inte svarat TS i sakfrågan är att jag inte kan ett skit om damväskor men jag fattade att du kom med en riktigt riktigt svag idé när du tog upp det där med kvittot, och därav svarade jag ändå.
  • sw1986
    choklad skrev 2017-03-21 14:08:38 följande:

    Fast det betyder ju inte automatiskt att den hon säljer är äkta. Hon kan ju ha köpt en äkta som hon behåller och sen säljer hon en falsk med sitt äkta kvitto.


    Ja så kan det ju vara. Men om man har väska, tillbehör, kvitto (man kan ju ringa butiken också) och ändå är osäker så kanske det är bättre att köpa en ny, så man kan vara lugn, om inte de som säljs i butiken är fejk ;) det är kanske svårt att vara helt hundra på att nåt är äkta.
Svar på tråden Äkta eller inte