• enlitenundring

    Vilken skrivare/scanner är bäst för serier?

    Hej! Nu är jag alldeles virrig! Obestämd

    Jag behöver en ny skrivare/scanner för att scanna in mitt linework i datorn, samt skrivare som behöver kunna göra åtminstone ganska snygga utskrifter. Främst i svartvitt. 

    Har inget gigantiskt kvalitétskrav och inte så hög budget (tänkte köpa en begagnad maskin). Har ingen koll på vad jag ska leta efter! Har ni några tips? Solig

  • Svar på tråden Vilken skrivare/scanner är bäst för serier?
  • Fontana

    Jag skulle tro att de flesta moderna skrivare skulle klara dina krav. Det som är svårt att skriva ut är färg och fotokvalitet. "Linework" borde väl inte ställa större krav än text? Hög upplösning kanske, men det har väl de flesta skrivare.

    En svartvit laserskrivare kanske? Själv har jag en Brother HL-2150, en basmodell. Den har förstås inte scanner (det har jag en separat), men det finns säkert sådana modeller också.

    HP, Canon, Samsung är några andra kända märken.

    Jag skulle avråda från att köpa begagnat, särskilt om du satsar på en bläckstråleskrivare. Du kan få en skrivare med scanner för under 1000 kronor. 

    Fundera också på om du behöver en nätverksskrivare eller en med trådlös anslutning.

Svar på tråden Vilken skrivare/scanner är bäst för serier?