• mikim

    Kan inte få jobb

    Hej

    Jag har läst på högskolan som högskoleingenjör i datateknik. Skulle bli färdigtr för ett och halv år sen, har bara exjobb kvar och två tentor. Men på grund av ekonomiska problem jag var tvungen att börja jobba. Sen fick vi barn och jag hadde ingen tid att fixa skolan. Jobbar som taxichaufför. Har 105kr i timme och jobbar 12 timmar om dagen. Jag söker jobb hela tiden men kan inte ens få intervju vet inte varför? Jag jobbar på min examens arbete och jag kommer att bli färdigt fram till sommaren. Men jag är orolig att jag kommer inte få jobb innom IT. Tröt på att köra taxi.

  • Svar på tråden Kan inte få jobb
  • Carambolan

    Börja med att få ordning på din examen så kommer det att gå lättare sen. I dagsläget är du på pappret både outbildad och saknar relevant arbetslivserfarenhet så det är inte konstigt att du inte får komma på intervjuer.

  • GavinGadget

    Upplever att det skriks efter ingenjörer som kan programmera. Har inte upplevt det som något större problem att man inte har gjort klart de sista poängen heller.

    Be någon hjälpa dig korrläsa cv:t och ge exempel på olika projekt du gjort.

    Sätt upp en linkedin profil där du listar de programmeringsspråk du kan/certifikat du har och lägg upp referensprojekt.

    Jobb bör du kunna hitta en hel del att söka. Skicka in cv och ring sedan och följ upp dagen efter.

    Lycka till!

Svar på tråden Kan inte få jobb