• Nallil66

    Tidigt gravtest IVF

    Hej!

    Vi har precis gjort vår första ivf behandling och nu är det den här väntan på att få göra testet.

    Har köpt ett test som skall funka att ta tidigare.

    Nån som har gjort det när man har gjort ivf?

    Funkar det??

    * håll tummarna *

  • Svar på tråden Tidigt gravtest IVF
  • BK1986

    Hej! Vad spännande! Jag har testat med predictor early och då fick jag utslag på ÄP+11. Innan dess är det nog svårt för ägget att hinna fästa och att kroppen ska producera hcg i en upptäckbar mängd. Men det är såklart möjligt att plussa efter det också. Innan ÄP+10 är det nog liten mening. Det kan ändras från en dag till en annan. :)

    Håller tummarna för att allt går bra! :)

  • Nallil66

    Åhh vad spännande, tänkte testa ÄP + 12 tidigare trodde jag inte det gick ??

    Ja denna väntan är hemsk ????

  • Vickan I

    Hur många dgr är den odlad? Jag har plussat på rd 7 med blastocyst. Vet flera som testat plus tidigare än så, men då ska det vara långtidsodlat. Tredagars behöver några extra dagar. Bara det gått minst 10 dgr från äl-sprutan då den kan ge falskt positivt annars.

    Håller tummarna allt jag kan!

  • BK1986
    Nallil66 skrev 2017-03-26 08:31:40 följande:

    Åhh vad spännande, tänkte testa ÄP + 12 tidigare trodde jag inte det gick ??

    Ja denna väntan är hemsk ????


    Det beror ju lite på när ägget har fäst. Vi fick tillbaka tvådagars, och på ÄP+6 fick jag en nidblödning (vilket är ovanligt). Sen fick jag tydligt plus med CB och gravid 1-2 på CB digitalt på ÄP+12. Men det kan ju vara olika från graviditet till graviditet hur fort hcg ökar också!

    Nu, efter 4 IVFer, är jag i vecka 19 och mår toppen. :)
  • Nallil66
    Vickan I skrev 2017-03-26 08:53:19 följande:

    Hur många dgr är den odlad? Jag har plussat på rd 7 med blastocyst. Vet flera som testat plus tidigare än så, men då ska det vara långtidsodlat. Tredagars behöver några extra dagar. Bara det gått minst 10 dgr från äl-sprutan då den kan ge falskt positivt annars.

    Håller tummarna allt jag kan!


    Tack ??

    Det är odlat 3 dagar, bra o veta att det skall ha gått minst 10 dagar från äl-sprutan :)
  • Nallil66
    BK1986 skrev 2017-03-26 08:21:53 följande:

    Hej! Vad spännande! Jag har testat med predictor early och då fick jag utslag på ÄP+11. Innan dess är det nog svårt för ägget att hinna fästa och att kroppen ska producera hcg i en upptäckbar mängd. Men det är såklart möjligt att plussa efter det också. Innan ÄP+10 är det nog liten mening. Det kan ändras från en dag till en annan. :)

    Håller tummarna för att allt går bra! :)


    Gjorde testet i dag på ruvardag 11.... negativt :(.

    Så känns tungt.

    Nu väntar man bara på mensen .
  • Vickan I

    Usch och fy. Beklagar. Vet känslan. Hela ivfgrejen är lite av tortyr för att inte tala om ruvningen.Terror! De flesta av oss har fått se de där hemska minusen.

    Jag var tvungen att sluta med progesteronet för att mensen skulle komma vid våra misslyckade försök. Har ni kvar några i frysen?

  • Nallil66
    Vickan I skrev 2017-04-01 07:08:13 följande:

    Usch och fy. Beklagar. Vet känslan. Hela ivfgrejen är lite av tortyr för att inte tala om ruvningen.Terror! De flesta av oss har fått se de där hemska minusen.

    Jag var tvungen att sluta med progesteronet för att mensen skulle komma vid våra misslyckade försök. Har ni kvar några i frysen?


    Ja vi har ju ännu 2 hela försök kvar, samt ett i frysen nu.

    Så nu är väl frågan mer om man skall köra en hel omgång till eller ta det från frysen. ??

    Har ju testdag egentligen på torsdag så det är ju ett tag kvar, så ett litet litet hopp kanske finns.
  • Vickan I

    Om ni orkar och får tycker jag ni ska köra om från början. Den i frysen finns ju kvar.

    Klinikerna tar ju i något rejält när de sätter ut td. Vi gjorde första ivf:en för ca 9 år sedan och då var testdag på rd 12. Med åren har de skjutits fram. När det var dags för syskonförsök var det ökat med 4-5 dgr.
    Kliniken sa till oss att det var för att de ville få bort större delen av de kemiska graviditeterna ur statistiken. Där ngt fäster, men kort efter avstannar.

    Men håller tummarna för dig. Undantag med sena plus sker ibland också om man läser.

  • BK1986
    Nallil66 skrev 2017-04-01 06:53:36 följande:

    Gjorde testet i dag på ruvardag 11.... negativt :(.

    Så känns tungt.

    Nu väntar man bara på mensen .


    Beklagar. :( Vet hur tufft det är med minus. IVF är ett stort tålamodsprov och känslomässig berg- och dalbana. Det är okej att bryta ihop, sen lyckas man mirakulöst komma igen. Kram!
  • Nallil66
    Vickan I skrev 2017-04-01 11:34:08 följande:

    Om ni orkar och får tycker jag ni ska köra om från början. Den i frysen finns ju kvar.

    Klinikerna tar ju i något rejält när de sätter ut td. Vi gjorde första ivf:en för ca 9 år sedan och då var testdag på rd 12. Med åren har de skjutits fram. När det var dags för syskonförsök var det ökat med 4-5 dgr.

    Kliniken sa till oss att det var för att de ville få bort större delen av de kemiska graviditeterna ur statistiken. Där ngt fäster, men kort efter avstannar.

    Men håller tummarna för dig. Undantag med sena plus sker ibland också om man läser.


    Håller ännu uppe hoppet då jag i dag fick reda på att en bekant har testat tidigt med med negativt och sen fått pluss på testdagen.
  • Nallil66
    Vickan I skrev 2017-04-05 22:40:04 följande:

    Har du testat ngt mer? Hoppas på imorgon för dig annars!


    Hej!

    Tack va gullig du är, tyvärr kom mensen i tisdags.

    Pratade med kliniken i dag så nästa blir det vi har i frysen.

    Skönt att slippa behandling då vi sätter in det i vanlig cykel men jag är jättenervös över att det inte skall klara upptiningen .
  • Vickan I

    Ånej. Beklagar verkligen. Vet hur det känns med mens och minus. Bestämde kliniken att det var fet istället för ny omgång? Ja man är supernervös inför upptining. Men ofta klarar dem det. Våra har klarat upptining (även om det inte gick vägen sedan alla försöken) men lillebror här är ett ostimulerat FET. Skönt ändå att ni kan köra igång rätt snabbt igen. Även om man är besviken och ledsen så vill man ofta bara få köra på igen, trots att det är psykiskt jobbigt. Hoppas för er frysis nu istället!

Svar på tråden Tidigt gravtest IVF