• Anonym (?)

    Var kan man hitta en sån kvinna?

    En kvinna som är civilingenjör och som när vi skaffar barn vill gå ner till deltid och ägna mest fokus åt familjen? Alltså ganska konservativ på det sättet.

    Finns dom?

  • Svar på tråden Var kan man hitta en sån kvinna?
  • Anonym (X)

    Varför vill du att hon ska vara civ.ing. om hon ändå inte ska jobba sen?

  • Anonym (Undraren)
    Anonym (X) skrev 2017-03-26 22:09:47 följande:

    Varför vill du att hon ska vara civ.ing. om hon ändå inte ska jobba sen?


    Undrar samma sak jag..
  • Anonym (anonym)

    Har du tänkt att stå för återbetalning av studielånet från din lön och kompensera henne med pensionspoäng för att hon väljer bort karriär, jobbar deltid och tar hand om hemmet.

  • klyban
    Anonym (?) skrev 2017-03-26 22:08:38 följande:
    En kvinna som är civilingenjör och som när vi skaffar barn vill gå ner till deltid och ägna mest fokus åt familjen? Alltså ganska konservativ på det sättet.

    Finns dom?
    Anonym (X) skrev 2017-03-26 22:09:47 följande:
    Varför vill du att hon ska vara civ.ing. om hon ändå inte ska jobba sen?

    Sen uppfattar jag som att det är hennes önskan, i alla fall som det är skrivit.


    Och sen står det "är", tolkar jag som hon redan är civilingenjör.


    Anonym (Undraren) skrev 2017-03-26 22:28:14 följande:
    Undrar samma sak jag..
    Sen uppfattar jag som att det är hennes önskan, i alla fall som det är skrivit.
    Anonym (anonym) skrev 2017-03-26 22:28:20 följande:
    Har du tänkt att stå för återbetalning av studielånet från din lön och kompensera henne med pensionspoäng för att hon väljer bort karriär, jobbar deltid och tar hand om hemmet.
    Sen uppfattar jag som att det är hennes önskan, i alla fall som det är skrivit.



  • Anonym (Tjejkompisen)

    Det är nog rätt ovanligt. Vet att på de flesta civ.ing utb så är majoriteten män. Men de i bioteknik har lite mer kvinnor så då vet du var du ska söka...

  • Anonym (?)
    Anonym (X) skrev 2017-03-26 22:09:47 följande:

    Varför vill du att hon ska vara civ.ing. om hon ändå inte ska jobba sen?


    Jag är själv utbildad civilingenjör som ska börja jobba snart och skulle gärna träffa en kvinna på min framtida arbetsplats eftersom jag helst vill träffa nån som jag har mycket gemensamt med.
  • Anonym (?)
    Anonym (anonym) skrev 2017-03-26 22:28:20 följande:

    Har du tänkt att stå för återbetalning av studielånet från din lön och kompensera henne med pensionspoäng för att hon väljer bort karriär, jobbar deltid och tar hand om hemmet.


    Alltså det är väl klart att man hjälps åt som familj.
  • Anonym (?)
    klyban skrev 2017-03-26 22:31:37 följande:
    Anonym (X) skrev 2017-03-26 22:09:47 följande:Varför vill du att hon ska vara civ.ing. om hon ändå inte ska jobba sen?

    Sen uppfattar jag som att det är hennes önskan, i alla fall som det är skrivit.


    Och sen står det "är", tolkar jag som hon redan är civilingenjör.


    Sen uppfattar jag som att det är hennes önskan, i alla fall som det är skrivit.
    Anonym (anonym) skrev 2017-03-26 22:28:20 följande:Har du tänkt att stå för återbetalning av studielånet från din lön och kompensera henne med pensionspoäng för att hon väljer bort karriär, jobbar deltid och tar hand om hemmet.
    Sen uppfattar jag som att det är hennes önskan, i alla fall som det är skrivit.



    Du har förstått min fråga rätt. :)
  • Anonym (?)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-03-26 22:48:35 följande:

    Det är nog rätt ovanligt. Vet att på de flesta civ.ing utb så är majoriteten män. Men de i bioteknik har lite mer kvinnor så då vet du var du ska söka...


    Jag kommer inte att söka på utbildningarna eftersom jag själv är färdig med mina studier nu, utan jag tänkte mest om det finns den här typen av kvinnor på min framtida arbetsplats. :)
  • Anonym (eva)
    Anonym (?) skrev 2017-03-26 23:45:39 följande:

    Jag kommer inte att söka på utbildningarna eftersom jag själv är färdig med mina studier nu, utan jag tänkte mest om det finns den här typen av kvinnor på min framtida arbetsplats. :)


    Kvinnor är generellt mer familjeorienterade än män. Och många skulle egentligen gärna satsa på familjen. "Problemet" med välutbildade kvinnor är bara att de är ambitiösa. Och ogärna sabbar allt de byggt upp (sin karriär, personlig utveckling, inkomst, levnadsstandard) även om familjelivet skulle locka. Tror att du måste ha väldigt mycket att locka med för att den kvinnan du vill ha ska vilja ge upp sin karriär helt. Om du tjänar riktigt jävla bra så kanske.
Svar på tråden Var kan man hitta en sån kvinna?