• Anonym (Vetintelängre)

    Oavsett vad jag väljer förlorar jag...

    Jag är så oerhört kluven. Jag vet vad jag måste göra men det tar emot.

    Jag har tvingats ta ett val. Valet är min familj eller min karriär. Jag driver eget, det är knappt 5 år gammalt och jag ser stora utvecklingsmöjligheter under detta året. Jag jobbar extra vid sidan av. Men drar ändå inte in så jag kan dela på hälften vilket min man känner sig pressad över. Han tror inte heller på att man kan leva på det jag försöker skapa. Han har inte trott på det alls och inte vart stöttande. Nu har han dessutom fått nog.

    Jag känner mig så kluven för jag vill verkligen inte bli av med min familj. Men jag har svårt att se mig själv på en industri eller i en affär. Jag bor alldeles för långt ifrån det jag drömmer om att kunna jobba med och min man är inte flyttbar. Jag hade själv flyttat men vi har barn så vill inte va egoistisk.

    Men jag vet inte vad jag ska göra. Stänger jag ned företaget är jag rädd att jag förlorar allt jag kämpat för i fler år. Inte bara företaget utan med mig själv. Vem jag är och jag kommer inte få göra det jag trivs med...

    Men gör jag inte detta så kan jag förlora min familj. Som trots allt är viktigare än någonting annat. Så varför i helvete är jag så ledsen!? Varför får jag tryck över bröstet och mår skit och kan inte riktigt få mig själv till att ringa dem samtalen jag behöver!?

    Känner mig totalt värdelös och fjantig. Fullvuxen kvinna. Som är världens egoist.

    Tidigare erfarenheter, jag var mobbad hela mitt liv. Inga föräldrar som brydde sig om mig. Misshandlad av tidigare ex. Lång historik av panikångest och depression som jag kommit extremt långt med.

  • Svar på tråden Oavsett vad jag väljer förlorar jag...
  • Anonym (Z)

    Har ni det tufft ekonomiskt? Eller är det "bara" att han vill ha milimeterrättvisa med den ekonomiska fördelningen?

    Går ni på knäna och knappt får runt ekonomin förstår jag din man att han känner press över situationen men har ni tillsammans in så att ni går runt och tom kan spara varje månad ser jag inte riktigt problemet med att du driver eget och inte riktigt kan betala hälften. I ett äktenskap/samboskap stöttar och tror man på varandra.

  • Anonym (Vetintelängre)
    Anonym (Z) skrev 2017-03-27 14:39:26 följande:

    Har ni det tufft ekonomiskt? Eller är det "bara" att han vill ha milimeterrättvisa med den ekonomiska fördelningen?

    Går ni på knäna och knappt får runt ekonomin förstår jag din man att han känner press över situationen men har ni tillsammans in så att ni går runt och tom kan spara varje månad ser jag inte riktigt problemet med att du driver eget och inte riktigt kan betala hälften. I ett äktenskap/samboskap stöttar och tror man på varandra.


    Han upplever det som en daglig stress. Vi kan inte spara något än vad jag vet. Vet faktiskt inte om han lägger undan lite varje månad men vi klarar oss bra. Jag har levt under sämre förhållande när jag var yngre. Jag är väldigt säker på att mitt företag kommer att generera stora pengar snart då jag är mitt uppe i att knyta viktiga kontrakt. Men han är inte villig att vänta mer...
  • Mandel

    Inom vilken bransch finns dit företag?

    På 5 år borde du ha fått till så du kan ta ut så pass mycket lön att det ska räknas som en vanlig anställning typ undersköterska/butiksbiträde.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Vetintelängre)
    Mandel skrev 2017-03-27 14:54:53 följande:

    Inom vilken bransch finns dit företag?

    På 5 år borde du ha fått till så du kan ta ut så pass mycket lön att det ska räknas som en vanlig anställning typ undersköterska/butiksbiträde.


    Konstnärlig branch. Vill inte avslöja mig. Men jag har inte haft det i 5 år. Knappt 5 åt skrev jag.
  • Kjell2

    Har ni barn?

    Om inte och det är ekonomi din bättre hälft oroar sig över kanske en lösning kan vara att ni bor som särbos med era egna ekonomier.

  • Whitehorse1979

    Men kan du ta ut en lön?

    Ni får kanske alla göra kompromisser allihopa.

    Hur lång tid tar det stora kontraktet?

    Kan ni flytta en bit OM du ska söka andra jobb?

  • Kjell2

    Annan tanke

    Skulel du kunna leva med att ha din konstnärliga verksamhet som hobby och stort fritidintresse utan krav på att det ska generera en försörjning. Sen har du något jobb som ger pengar.

  • Anonym (Vetintelängre)
    Kjell2 skrev 2017-03-27 15:09:33 följande:

    Annan tanke

    Skulel du kunna leva med att ha din konstnärliga verksamhet som hobby och stort fritidintresse utan krav på att det ska generera en försörjning. Sen har du något jobb som ger pengar.


    Ja det står även i trådstarten att vi har barn. Det är min Familj jag riskerar!
    Nej, jag skulle tvingar jobba heltid med något jag inte vill. Det funkar inte att ha det som hobby. Det tar alldeles för lång tid från allt annat man måste göra med. 
  • Anonym (Vetintelängre)
    Whitehorse1979 skrev 2017-03-27 15:07:30 följande:

    Men kan du ta ut en lön?

    Ni får kanske alla göra kompromisser allihopa.

    Hur lång tid tar det stora kontraktet?

    Kan ni flytta en bit OM du ska söka andra jobb?


    Nej i dagsläget kan jag inte det. Första kontraktet ska ordnas i slutet på april. Blir det som jag tänkt så kan det leda till större och bättre kontrakt. 

    Nej han är oflyttbar. vi bor i en liten skitbyhåla som jag nu aldrig kommer kunna komma ifrån. Lite smått panikslagen över den tanken men företaget ger mig ork och energi att leva här!!
  • Kjell2
    Anonym (Vetintelängre) skrev 2017-03-27 15:14:03 följande:
    Ja det står även i trådstarten att vi har barn. Det är min Familj jag riskerar!
    Nej, jag skulle tvingar jobba heltid med något jag inte vill. Det funkar inte att ha det som hobby. Det tar alldeles för lång tid från allt annat man måste göra med. 
    Ursäkta, missade att ni hade barn.

    Om du har hållt på med detta i fem år har jag en viss förståelse för din mans frustration.

    Går det att komma fram till en deadline? Har du inte ekonomi i detta till augusti, då ska kontrakten kommit igång, lägger du ner?


Svar på tråden Oavsett vad jag väljer förlorar jag...