• AGstar

    Barnmusik

    Hej! Jag går på Linnéuniversitetet och håller på med en undersökning om barnmusik. Enkäten riktar sig till er som har barn som är mellan 3-8 år. Jag skulle bli överlycklig om ni tog er fem minuter att fylla i den via länken nedan. 

    goo.gl/forms/jGI1Z1DHrMsc9ZDw1

  • Svar på tråden Barnmusik
  • Carambolan

    Undrar också vad du menar med barnmusik? Jag tänker på inspelade barnvisor typ...? Det är ju inte direkt vad min sjuåring frivilligt skulle lyssna på även om treåringen gärna gör det

  • AGstar

    Jag förstår. Jag menar främst musik som är skriven särskilt för barn. Det behöver ju inte vara just visor, men i alla fall barnanpassad musik. Sedan är det alltid intressant att veta vid vilken ålder barn börjar lyssna på mer "vuxen" musik.

  • Carambolan

    Små barn lyssnar ju framförallt på det man spelar för dem. Vi har visserligen spelat en hel del barnmusik, mest gammal nostalgimusik från min och mannens egen barndom, men i övrigt hade de ju fått dras med sån musik vi gillar. När de varit runt 3-4 upplever jag att de börjat framföra egna önskemål men då har det ju handlat om att de istället vill lyssna på sådant som någon spelar för dem på förskolan. Typ varenda låt ur melodifestivalen...

  • Morgonrodnad i skogen

    Mitt barn är fem och har lyssnat på musik "för vuxna" hela sitt liv. Och sån för barn också. Hon började få egna favoriter när hon var 3 år. Bob hund var tidiga favoriter.

  • Morgonrodnad i skogen
    Carambolan skrev 2017-03-27 22:26:02 följande:

    Små barn lyssnar ju framförallt på det man spelar för dem. Vi har visserligen spelat en hel del barnmusik, mest gammal nostalgimusik från min och mannens egen barndom, men i övrigt hade de ju fått dras med sån musik vi gillar. När de varit runt 3-4 upplever jag att de börjat framföra egna önskemål men då har det ju handlat om att de istället vill lyssna på sådant som någon spelar för dem på förskolan. Typ varenda låt ur melodifestivalen...


    Vi hade tur. Förskolan introducerade Laleh istället!

    Men "Bada nakna på Sergels torg" slank med den också. Eller "Bada nakna på sangens dag" som mitt barn tycker att den går...
Svar på tråden Barnmusik