• Shepard

    Barns användade av mobil

    Mina barn (två pojkar på 9 och 11) har fått varsin telefon och ipad av sin mamma som de träffar varannan helg. Jag hade tänkt köpa telefon till dem när de blev 15. Dessa enheter skapar otroligt mycket problem hemma!

    De är som besatta av sina telefoner. När de inte spelar på dem pratar de om dem. när jag tar telefonerna så tjatar de om dem. Vi skulle åka till Borås djurpark, då säger minstingen: kan vi inte åka till slottsskogen istället, där finns bättre pokemons. När vi väl var där hade vi jättetrevligt, utan telefoner såklart. Men hur de tänker är så fel. 

    Det är konflikt nästan dagligen angående dessa telefoner. Jag har tagit telefonerna ifrån dem i perioder ( allt ifrån 1-3 veckor) och det funkar jättebra. Men så fort de får tillbaka sina teleoner är det samma tjat igen.  De är mycket lugnare, trevligare och mer sociala när de inte har sina telefoner. 
    jag har försökt med begränsat antal timmar i veckan, särskilda speldagar och otaliga regler för att begränsa användandet. Men ingenting fungerar tillslut!

    Jag vet inte hur jag ska göra. Telefonerna tar alldeles för mycket plats och tid i deras liv och VARENDA gång vi ska åka någonstans är första frågan: får vi ta med mobilen? Jag blir tokig!

    Är det ingen annan som har samma problem?? Att ta bort telefonen helt är liksom inte bra heller. De blir utanför bland klasskompisarna och så vill deras mamma kunna skicka sms och så..

Svar på tråden Barns användade av mobil