• Anonym (Jannike)

    Barnlängtan efter aborten!

    Gjorde en medicinsk abort strax efter nyår. Inga konstigheter. Var jobbigt att gå igenom en abort trots att det var rätt beslut. Redan dagarna efter kände jag att jag direkt ville ja barn! Vill inte säga att jag ångrade aborten för det känns bara hemskt, men vill så gärna ha barn nu. MEN min sambo säger tvärstopp. Vad jag än kommit med för förslag eller liknande så säger han bara: jag är inte redo, vi får se om några år. Jag är 28 & han är 42 år. KAN man vänta två-tre år till? Känns som att jag blir bara mer & mer bitter för var dag för att allt inte går som jag egentligen vill. Gjorde aborten mycket "för hans skull" även att jag själv sa att det är lika bra. Men nu då? Ska man bara vänta tills/om han ändrar sig? Är så orolig att han kommer om 2-3 år & fortfarande säger att han inte är redo & att vi ska vänta. Man kan ju inte vänta hur länge som helst heller :)

    Inget bittert inlägg trots att det kansle verkar så! :)

    Men vill verkligen starta bebisverkstad helst igår.

    Någon som är eller varit i liknande situation?

  • Svar på tråden Barnlängtan efter aborten!
  • Anonym (jfjsk)

    Om han är 42 år och inte redo för barn är frågan om han någonsin kommer bli det. Ni kanske behöver ta ett djupare samtal om detta.

    Personligen skulle jag inte välja bort barn. För mig har det alltid varit viktigt med en partner som vill ha familj.

  • Anonym (Jannike)
    Anonym (jfjsk) skrev 2017-03-28 19:27:58 följande:

    Om han är 42 år och inte redo för barn är frågan om han någonsin kommer bli det. Ni kanske behöver ta ett djupare samtal om detta.

    Personligen skulle jag inte välja bort barn. För mig har det alltid varit viktigt med en partner som vill ha familj.


    Han har sagt att det inte känts rätt innan. Men han älskar mig över allt annat & det vet jag. Vi har bara varit tillsammans ett år men ändå. Han säger att han vill ha barn men inte nu. Det är för mycket runt omkring med jobb osv. Han jobbar hemifrån flera dagar i veckan. Men som sagt, ändå!! Andra klarar det ju
  • Anonym (Mmhm)

    Antar du säkert söker en kvinnas liknande känslor men jag skriver ändå :). Jag är kille och känner precis som du efter vi gjorde abort. Jag blev knäckt och fick en fruktansvärd barnlängtan. Hon lämnade mig istället dock. Ni kanske kan prata och komma överens om en tidsplan ihop?

  • Loriyana

    Inte så konstigt att du känner dig sviken. Mannen som påstår älska dig "över allt annat" övertygade dig om att genomgå ett potentiellt farligt ingrepp på din egen kropp och ta bort "frukten" av er kärlek till varandra. När man blir gravid så kommer dessutom en hel del hormoner att härja, ens kropp VILL behålla barnet, en abort är att gå emot kroppens egna väldigt starka signaler. Är inte så konstigt att kvinnor kan må dåligt efteråt, även de som verkligen vill göra abort...och i ditt fall så ville du egentligen det inte utan du gjorde det för hans skull. Du tänkte på honom men han tänkte inte på dig och vad som var bäst för dig. Vore konstigt om du INTE kände dig bitter!

  • Anonym (Hm)

    Dumpa och skaffa ny man.. Är man 42 år borde man vara redo och mogen för barn (OM man vill ha några), hur seg kan man vara liksom. 

  • Anonym (Lämna)

    Säger som övriga. Lämna honom. Grymt att han övertygade dig till abort, att ta bort ert kärleksbarn... som inte fick chansen att se denna värld.

    Har själv fått missfall och förstår nu ännu mindre folk som väljer att göra abort..

    Så jag tycker han är elak, och som 42 åring som dessutom jobbar hemma mycket (perfekt för en familj - önskar min man kunnat göra det). Det ska du inte behöva vänta på, och som 28-åring har du mycket goda chanser att hitta en mogen man, som älskar dig tillräckligt att vilja ha barn med dig/vara ärlig mot dig om han inte önskar barn.

    Jag hade inte slösat bort mer tid på honom. Och så hade såren från att någon tvingat mig till abort varit för djupa...

Svar på tråden Barnlängtan efter aborten!