• Annisens81

    när ägglossning

    Skrapades den 16/3 för MA i v.9. Idag 28/3 visar gravtesten helt negativt. Hur långt efter kan ägglossning beräknas ca? Hur hade ni det:)?

    Vill köra på direkt!

  • Svar på tråden när ägglossning
  • Jag är bara jag

    Fick inte äl alls efter MA v.11. Det är rätt vanligt med utebliven äl direkt efter m.f. Men visst, du kanske får äl, men vilken dag är ju omöjligt säga. Som vanligt eller förskjuten, men brukar du känna av den gör du säkert det om den dyker upp och då är det ju bara försöka igen. Glad

  • Freya18

    Jag fick ägglossning exakt 2 veckor efter första blödningsdagen (blev tablettbehandlad då kroppen inte ville sköta det naturligt). Så för mig kom kroppen igång fort! Men i flera veckor har jag haft lågt med hcg och ändå fått både ägglossning och mens.

  • Freya18
    Annisens81 skrev 2017-04-04 20:37:46 följande:

    Fick äl 2 veckor efter skrapningen :)


    Vad bra! :) Då har din kropp återhämtat sig snabbt. Hade ni tänkt försöka på en gång?
  • Annisens81
    Freya18 skrev 2017-04-05 00:33:35 följande:
    Vad bra! :) Då har din kropp återhämtat sig snabbt. Hade ni tänkt försöka på en gång?
    Vi har kört på! Är kroppen redo så är den sa läkaren. Skrapning gick bra, inga blödningar alls efter så det var grönt :)!

    Så nu är det bara att vänta och se.
  • Freya18
    Annisens81 skrev 2017-04-05 08:00:52 följande:

    Vi har kört på! Är kroppen redo så är den sa läkaren. Skrapning gick bra, inga blödningar alls efter så det var grönt :)!

    Så nu är det bara att vänta och se.


    Bra sagt av läkaren. Kroppen säger till när den är redo. Skönt att allt gick bra med skrapningen så att du slapp onödiga komplikationer.

    Vi tar det rätt lugnt denna månad. Jag har hoppat över ägglossningstest. Ska ha äl nu i dagarna. Vi kör på som vanligt med sex varannan dag, men hoppas inte för mycket då vi har haft en ganska stressig period med mycket jobb och inredning av hemmet. Men det vore ju trevligt om det tar sig ändå. :)
  • Annisens81
    Freya18 skrev 2017-04-05 17:02:55 följande:
    Bra sagt av läkaren. Kroppen säger till när den är redo. Skönt att allt gick bra med skrapningen så att du slapp onödiga komplikationer.

    Vi tar det rätt lugnt denna månad. Jag har hoppat över ägglossningstest. Ska ha äl nu i dagarna. Vi kör på som vanligt med sex varannan dag, men hoppas inte för mycket då vi har haft en ganska stressig period med mycket jobb och inredning av hemmet. Men det vore ju trevligt om det tar sig ändå. :)
    Har inte kört med tester heller, känner när jag har äl, plus får tydliga flytningar(ursäkta info), känner mig otålig och vill ha sex typ hela tiden och känner mig sexig haha. Sen ömma bröstvårtor. Sen avstannar allt och jag får andra flytningar. Ömma bröstvårtor ett par dagar efter sen som vanligt.

    Nu har jag lite molvärk som kommer och går.

    Ja, vi är på gång med renovering här med. Det tar mycket tid, och det är iof skönt! Tänker man på liiite annat än bebisverkstan.

    Min man låser sig när jag har äl, så han vet inte om när jag har. Han fattar nog ändå för jag överfaller honom nästan haha!
  • Freya18
    Annisens81 skrev 2017-04-05 18:06:06 följande:

    Har inte kört med tester heller, känner när jag har äl, plus får tydliga flytningar(ursäkta info), känner mig otålig och vill ha sex typ hela tiden och känner mig sexig haha. Sen ömma bröstvårtor. Sen avstannar allt och jag får andra flytningar. Ömma bröstvårtor ett par dagar efter sen som vanligt.

    Nu har jag lite molvärk som kommer och går.

    Ja, vi är på gång med renovering här med. Det tar mycket tid, och det är iof skönt! Tänker man på liiite annat än bebisverkstan.

    Min man låser sig när jag har äl, så han vet inte om när jag har. Han fattar nog ändå för jag överfaller honom nästan haha!


    Jag känner också på mig när ägglossningen närmar sig. Blir mera sugen på sex och vill gärna anfalla maken under dom dagarna. ;) Han har inget emot det. Haha.

    Idag känns det som att kroppen indikerar på att samlag borde ske. Har fått lite vattniga flytningar också, men inte så mycket som jag brukar ha. Har även inga ägglossnings smärtor/kramper som brukar dyka upp när ägget lossnar. Kanske dyker upp dom närmaste dagarna.

    Det är riktigt skönt och fokusera på annat denna månad. Lägger all min energi på renoveringen.

    Du skrev att du hade äl två veckor efter. Var det förra veckan du hade det då?
  • Annisens81
    Freya18 skrev 2017-04-05 21:11:21 följande:
    Jag känner också på mig när ägglossningen närmar sig. Blir mera sugen på sex och vill gärna anfalla maken under dom dagarna. ;) Han har inget emot det. Haha.

    Idag känns det som att kroppen indikerar på att samlag borde ske. Har fått lite vattniga flytningar också, men inte så mycket som jag brukar ha. Har även inga ägglossnings smärtor/kramper som brukar dyka upp när ägget lossnar. Kanske dyker upp dom närmaste dagarna.

    Det är riktigt skönt och fokusera på annat denna månad. Lägger all min energi på renoveringen.

    Du skrev att du hade äl två veckor efter. Var det förra veckan du hade det då?
    Häftigt att man känner sin kropp så:)! Nej de brukar nog inte ha nått emot det haha!

    Hade äl i helgen, lördag/söndag. 2,5 v. Efter skrapningen. 3,5v. Efter blödningarna började.

    Idag kände jag hugg i nedre magen, vilket jag brukar göra när jag blir gravid, men det brukar komma 5-7 dagar efter. Letar nog bara symtom haha!
  • Freya18
    Annisens81 skrev 2017-04-14 07:23:01 följande:

    Plussat ;)


    Så otroligt glad för din skull! Grattis igen! :D Skrev i april tråden också för några dagar sen. Har testerna blivit starkare nu?
  • Annisens81
    Freya18 skrev 2017-04-14 10:34:27 följande:

    Så otroligt glad för din skull! Grattis igen! :D Skrev i april tråden också för några dagar sen. Har testerna blivit starkare nu?


    Tack!

    Ja, det var helt blankt, nu höjda. Samt testat med en som är från 25 och tydligt pluss:D!!!
  • Freya18
    Annisens81 skrev 2017-04-14 11:48:38 följande:

    Tack!

    Ja, det var helt blankt, nu höjda. Samt testat med en som är från 25 och tydligt pluss:D!!!


    Så härligt! :D Då blir det julbebis eller nyårsbebis för er då? :)
  • Annisens81
    Freya18 skrev 2017-04-14 15:17:09 följande:

    Så härligt! :D Då blir det julbebis eller nyårsbebis för er då? :)


    Fl 24/12 Hahaha!!!
  • Freya18
    Annisens81 skrev 2017-04-14 15:58:39 följande:

    Fl 24/12 Hahaha!!!


    Åh! Underbar jul ni kommer få! :) Håller tummarna på att allt går vägen för er denna gång.
  • Annisens81
    Freya18 skrev 2017-04-14 23:44:52 följande:

    Åh! Underbar jul ni kommer få! :) Håller tummarna på att allt går vägen för er denna gång.


    Ja;)! Bästa julklappen! Tack så mycket! Min bm har bokat in ett vul i v.8. Lång väntan dit nu:)!!!

    Hur går det för dig?
Svar på tråden när ägglossning