• Mila3

    Tydlig/otydlig ägglossning

    Vissa månader har jag väldigt tydlig

    Ägglossning där bland annat rikliga flytningar är en av de tydligaste tecknen. Denna månaden hade jag inte alls lika tydliga tecken. Mensen kommer ju som vanligt och är regelbunden (+\- några dagar). Är det vanligt att ha sådana olika månader där ägglossningen sker med så olika "symptom"? Det har hänt flera gånger att ÄL inte är så tydligt som vanligt. Känner mig som vanligt och är absolut inte stressad eller något annat sådant.

    Någon som har ett bra svar?

  • Svar på tråden Tydlig/otydlig ägglossning
  • Anonym28

    Jag har inget svar men däremot känner jag likadant o undrar ibland vad fasen min kropp sysslar med. Blir tokig o känner mig rätt hopplös just nu. Jag o min sambo har hållt på ett tag o försökt med vårt första barn. Har testat ägglossningstest o fyller även in i en app (p-Tracker). Men har även försökt att lyssna o gå på mina känningar i kroppen med just ägglossningen, men nu vet jag varken in lr ut. Tvivlar på om jag ens har ägglossning då jag typ aldrig fått 2 lika starka streck.

  • Mila3

    Hoppas att någon som har bättre koll kan hjälpa oss då!

    När testar du med ÄL-test? På morgon/eftermiddag/kväll?

  • Anonym28

    O sen kör jag med gravidkollens "stavar" så inte stickor. Vilka använder du?

  • Mila3

    Det är bättre att testa på eftermiddag/kväll har jag läst, det kan vara därför du inte fått helt tydliga sträck :)

    Jag testar oftast på eftermiddagen och då kan jag se tydliga variationer. Köpte mina på eBay, billigt och funkar helt okej.

Svar på tråden Tydlig/otydlig ägglossning