• DreamBear

    Öroninflammation och illamående???

    Dottern är 5 1/2 år och har varit förkyld med feber och hosta och halsont i ett par dagar. Men feberfri och mindre hosta i två dagar efter det.

    Nu ikväll plötsligt vände de. Jätteont i ena örat och mår illa. Men feberfri.

    Kan öroninflammation ge illamående?

    Kan man ha det utan feber?

  • Svar på tråden Öroninflammation och illamående???
  • enanna

    Ja, man kan ha det utan feber! Illamåendet kan vara en följd av hosta och allmän "slemmighet", barn sväljer en hel massa slem och snor när de är lite sjuka. Annars vet jag inte om det direkt kan hänga ihop med en öroninflammation.

    Jag skulle ge värkmedicin till natten och se om det behövs läkarbesök imorgon. Lycka till!

  • DreamBear
    enanna skrev 2017-03-29 20:10:28 följande:

    Ja, man kan ha det utan feber! Illamåendet kan vara en följd av hosta och allmän "slemmighet", barn sväljer en hel massa slem och snor när de är lite sjuka. Annars vet jag inte om det direkt kan hänga ihop med en öroninflammation.

    Jag skulle ge värkmedicin till natten och se om det behövs läkarbesök imorgon. Lycka till!


    Hon har haft slemmig hosta och kräkts i samband med det. Men nu är hon riktigt dålig igen efter två dagar hyfsat pigg. Men feberfri.

    Hon har fått alvedon men det kryper i henne och hon kommer inte till ro.
  • enanna
    DreamBear skrev 2017-03-29 20:26:11 följande:

    Hon har haft slemmig hosta och kräkts i samband med det. Men nu är hon riktigt dålig igen efter två dagar hyfsat pigg. Men feberfri.

    Hon har fått alvedon men det kryper i henne och hon kommer inte till ro.


    Kan hjälpa att se till att hon kan sova med huvudet högt, men det visste du säkert :) Mina har haft öroninflammationer och till och med lunginflammationer utan feber flera gånger så det behöver inte alls hänga ihop, tyvärr. Hade varit skönt att veta så lätt!
Svar på tråden Öroninflammation och illamående???