• hipsterpappan

    Familj på besök på gård misshandlade dju och spottade ägarinnan i ansiktet

    Hur lågt kan man sjunka som familj som beter sig så här? Jessica Wendel fick besök på sin gård av en familj och plötsligt hörde hon hur pojken i familjen misshandlade hennes getabock med en pinne. Sedan slog han även gårdens minigris och även en tupp. När jag sa åt honom att sluta sparkade pappan in tuppen i väggen och skrattade. Mamman började skrika åt mig men jag förstod inte språket  och sen så spottade hon mig i ansiktet. En kyckling dog i tumultet tyvärr och nu ska gården sätta upp övervakningskameror. Men vad är det för människor som visar upp en total brist på empati för djur och beter sig som svin själva?

    expressen.se/kvallsposten.se/besokare-slog-djur-pa-jessicas-gard/

  • Svar på tråden Familj på besök på gård misshandlade dju och spottade ägarinnan i ansiktet
  • Sophan

    Det är så sjukt! Jag fattar inte hur människor kan bete sig så vidrigt! Synd att hon inte kunde lämna ett bättre signalement så polisen kunde få tag i äcklen.

    Jag tycker att jag läser mer och mer om gränslösa djävlar som ger sig på andra människor och djur. Tar sig friheter som om de äger världen och har rätt till allt de får för sig.

  • Birgitta02

    Läste om det för en stund sen. Är inte förvånad. Det finns folk till allt. Men att en hel familj uppträder på det här sättet är ju inte klokt.

  • AniieeHär

    Inget nytt under kjolen..... Den var faktiskt en mindre incident i våran lilla djurpark förra sommaren, en djurskötare som blev knivhotat och några djur "felhanterade" av några som anser att djur inte ska finnas i parker.

    Militanta veganer och djurrätts-hippies har hållit på så här i årtionden. De senare får på allvar för sig att illrar och ekorrar får bättre liv om om släpper ut dem.... (Inte sagt att jag stöder pälsindustrin, det gör jag VERKLIGEN inte, men att släppa ut djuren vind för våg i något slags inbillning att det räddar dem är bara knäppt. Finns bättre sätt att verka.)

  • flygrl
    AniieeHär skrev 2017-03-31 14:31:16 följande:

    Inget nytt under kjolen..... Den var faktiskt en mindre incident i våran lilla djurpark förra sommaren, en djurskötare som blev knivhotat och några djur "felhanterade" av några som anser att djur inte ska finnas i parker.

    Militanta veganer och djurrätts-hippies har hållit på så här i årtionden. De senare får på allvar för sig att illrar och ekorrar får bättre liv om om släpper ut dem.... (Inte sagt att jag stöder pälsindustrin, det gör jag VERKLIGEN inte, men att släppa ut djuren vind för våg i något slags inbillning att det räddar dem är bara knäppt. Finns bättre sätt att verka.)


    Djurrätts aktivister kan man ha synpunkter på men dom misshandlar inte medvetet djur och skulle aldrig bete sig som idioterna i artikeln. :/
  • Johannus

    Ring och begär att få prata med Herr Löven för han är den skyldige till att vi får in i Sverige människor som ogillar djur och plågar dem till döts om dem vill eftersom många djur som vi svenskar vill ha och rå om är enligt dem smutsiga.

    Usch man blir så lessen att läsa sånt här.

  • AniieeHär
    flygrl skrev 2017-03-31 18:19:28 följande:
    Djurrätts aktivister kan man ha synpunkter på men dom misshandlar inte medvetet djur och skulle aldrig bete sig som idioterna i artikeln. :/
    Nja, jag skulle vilja säga att djurrättsaktivister är alldeles på det klara med att det de sysslar med i sådana fall är misshandel.
  • fluu
    flygrl skrev 2017-03-31 18:19:28 följande:
    Djurrätts aktivister kan man ha synpunkter på men dom misshandlar inte medvetet djur och skulle aldrig bete sig som idioterna i artikeln. :/
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • flygrl
    AniieeHär skrev 2017-03-31 18:29:40 följande:
    Nja, jag skulle vilja säga att djurrättsaktivister är alldeles på det klara med att det de sysslar med i sådana fall är misshandel.
    Du menar när dom släpper ut tex. minkar? Dom gör det inte i onda syften även om konsekvenserna blir dåliga. Slå och sparka djur gör dom definitivt inte.

    Va gäller familjen i artikeln säger jag fan bara: some people are alive only 'cause it's against the law to kill 'em. Typ.
    Djurplågare e riktigt lågt f*****g pack.
  • AniieeHär
    flygrl skrev 2017-03-31 18:38:27 följande:
    Du menar när dom släpper ut tex. minkar? Dom gör det inte i onda syften även om konsekvenserna blir dåliga. Slå och sparka djur gör dom definitivt inte.

    Va gäller familjen i artikeln säger jag fan bara: some people are alive only 'cause it's against the law to kill 'em. Typ.
    Djurplågare e riktigt lågt f*****g pack.
    Det går nog att diskutera om syftet är ont eller inte när man är medveten om att koknsekvenserna blir desamma eller värre än när man INTE gör det man gör.

    Tro mig, de ÄR medvetna om att djuren de släpper ut kommer lida och dö. De GÖR det endast för att jävlas och de SKITER i hur djuren har det. 

    Det finns få organisationer som jag ogillar mer än PETA och de djurrättsaktivister som "värnar om djuren" genom att skada dem. Samma jävla pack som de som misshandlar djur.
  • Birgitta02
    AniieeHär skrev 2017-03-31 14:31:16 följande:
    Inget nytt under kjolen.....
    Inget nytt "under kjolen"? Hahaha! Det blev nog fel där :)
  • AniieeHär
    Birgitta02 skrev 2017-04-03 11:14:11 följande:
    Inget nytt "under kjolen"? Hahaha! Det blev nog fel där :)
    Nej, det blev inte fel. Det blev ett gammalt film/show-skämt =P (Fransk film, googla det)

    Minns dock inte om det var Galenskaparna eller Robert Gustafsson som sedan också använde titeln i någon stand up. eller något..... Tror att det var det senare, uder en allsång på skansen..
Svar på tråden Familj på besök på gård misshandlade dju och spottade ägarinnan i ansiktet