• pickaboo

    För oss med bim i maj 2017

    Hej allihopa! Jag håller på att flytta min mens just nu med progesteron så jag vet inte riktigt när min bim blir men ca 7 maj.

    Har svårt att bli gravid pga mannens ryggmärgsskada men det ska gå! Vi har barn sedan tidigare förhållanden så nu är min oro mest att det inte ska funka mellan oss...

  • Svar på tråden För oss med bim i maj 2017
  • pickaboo

    Glömde skriva att jag har Äl 22-23 april någon gång. Har inte testat med Äl stickor tidigare men tänkte göra det denna månad eftersom jag flyttar mensen

  • Milou3

    Hoppar in här med!

    Testade negativt i dag äl+11 med cb early och har noll symptom så vet till 100% att mensen kommer nu på onsdag. (Alltid testat positivt runt 11 dagar efter äl med 25 miu)

    Har troligtvis äl 18-19 april och bim 2-3 maj!

    Nu bannemig ska det ta sig!

  • Anonym28

    Hoppar in här jag med.. väldigt ny just här men vi har försökt sen oktober. Har förmodligen äl precis som du pickaboo. Men vi har sagt att vi kanske ska pausa lite, de har tyvärr tärt endel på vårt förhållande ???? Så vi får väl se om de blir något denna månaden lr paus. Jag vill helst köra på som vanligt!

  • pickaboo

    Vi har försökt 7 månader. Träffar förmodligen inte Äl. Ska prova Äl stickor denna gång. Sen har ju mannen svårt att få utlösning (delvis förlamad) så det är ju ytterligare en faktor för att inte kunna bli gravid.

    Är så ledsen just nu. Det tär mycket på mig mest och jag har börjat känna mig avundsjuk på han och hans ex som lyckades bli gravida 4 ggr... Varav tre slutade i barn... Hemska känslor men så är det.

    Hur länge har ni andra försökt? Och hur gör ni? Testar med Äl stickor?

    Jag avslutar min primolut nor På torsdag och sen inväntar jag mens.

  • BIMerskan

    Jag hoppar också in här.

    Fick negativt imorse på ett early-test jag tog (Ablo Pharma, kunde utläsa redan vid 5 mlU/mL).

    Nästa ÄL är 24-26 april och BIM ÄR 9 maj.

    Vi har bara försökt i två månader nu så detta blir tredje gången gilt förhoppningsvis. Har tagit väldigt hårt de två andra gångerna och blivit helt förkrossad när jag inte plussat. Fast jag vet att jag inte försökt länge så är det tufft ändå. Jag är väl rädd för att vara en av dem som kommer stå om 2 år och fortfarande vara barnlös :(

  • Alice17

    Vi har också bara försökt i 2 månader (tredje försöket nu) och jag känner precis samma tankar som dig BIMerskan.

    Tänkte testa ÄL-stickor den här månaden.

  • Anonym28

    Vi har pratat om att skaffa barn sen sept men sen har vi väl försökt aktivt i 5 mån. Jag har kört med äl test, men vi har haft svårt att "få till de" pågrund av att min sambo jobbar natt o varit iväg mkt. Så inte alltid lätt att pricka in de med äl, sen har även min sambo blivit stressad&pressad av mig. Men jag känner likadant att jag är så rädd för att vi inte ska kunna bli gravida :( så less på alla tankar hit&dit!

  • VictoriaBerggren

    Äntligen en MAJ tråd! Jag har beräknad ÄL 3 maj och BIM 16 maj!

    Blir första försöket för oss och detta har vi räknat ner till sedan jag började utbildningen 2014????????

  • Elinviktoria

    Hej! Jag är gravid i v36 och har nu i 2 dagar fått vattniga/slemmiga "flytningar" efter att ha haft ont i magen.

    Tänkte om detta skulle kunna vara en del utan slemproppen?

    Förlåt för bilderna.. men skulle vilja veta om någon kan något om detta ????

Svar på tråden För oss med bim i maj 2017