• lessman

    Oman dricker alkohol under graviditeten

    kan det barn man då väntar få bestående hjärnskador pga överkonsumtion av alkohol under graviditeten?  gäller det samma om modern som är gravid röker kopiöst mycket under graviditeten påverka att barnet för bestående hjärnskador hela livet? Min mor har rökt väldigt mycket varje dag sedan 13 års ålder, och även när hon var gravid med mig. så jag tror det på verkar att man röker eller dricker under sin graviditet. kan man inte göra uppehåll ens under sin graviditet med sitt missbruk, då förtjänar man helt enkelt inte att vara en förälder.

  • Svar på tråden Oman dricker alkohol under graviditeten
  • Wazp

    Ja, det finns massa forskning som visar på att alkohol och nikotin är direkt skadligt för fostret. Håller med dig gällande att man inte är en lämplig förälder om man inte kan göra ett uppehåll under graviditeten...

  • lessman

    nu är ju jag en man, men jag avskyr alla former av missbruk, rökning, alkohol,
    sexmissbruk maktmissbruk bara för att man kan osv. jag fattar ändå så pass mycket att alkohol och tobak skadar fostrets hjärna. när ens eget missbruk går före barnets bästa, då är det något stort fel i huvudet på modern. och sen när man inte kan sluta senare i livet trots att man själv fått skador av sitt missbruk, då är det mer än en skruv lös, ja många skruvar lösa.

Svar på tråden Oman dricker alkohol under graviditeten