• MikaelaAM

    Blir tokig. Vill så gärna bli gravid

    Alltså hjälp.

    Tror jag håller på att bli tokig.

    På riktigt.

    Varje dag. Varje timme tänker jag på barn.

    Jag vill ha ett syskon till min son.

    Mensen har inte kommit igång efter förlossningen.

    Alla mina vänner som fått barn i närheten av mig (8 st) har fått tillbaka sin mens fast de ammar och inte vill ha tillbaka den.

    Men jag som velat ha syskon direkt får den inte.

    Vad ska jag göra?

    Vill så gärna bli gravid.

    Kan jag hjälpa naturen lite på traven?

    Finns det något läkemedel att ta?

    Hur kan jag få igång min ägglossning?

    Denna stress hör mig tokig. Känner mig gravid. Inbillar mig givetvis. Dessutom har jag gått och blivit testtokig..

  • Svar på tråden Blir tokig. Vill så gärna bli gravid
  • Tino
    MikaelaAM skrev 2017-04-02 23:18:45 följande:

    Alltså hjälp.

    Tror jag håller på att bli tokig.

    På riktigt.

    Varje dag. Varje timme tänker jag på barn.

    Jag vill ha ett syskon till min son.

    Mensen har inte kommit igång efter förlossningen.

    Alla mina vänner som fått barn i närheten av mig (8 st) har fått tillbaka sin mens fast de ammar och inte vill ha tillbaka den.

    Men jag som velat ha syskon direkt får den inte.

    Vad ska jag göra?

    Vill så gärna bli gravid.

    Kan jag hjälpa naturen lite på traven?

    Finns det något läkemedel att ta?

    Hur kan jag få igång min ägglossning?

    Denna stress hör mig tokig. Känner mig gravid. Inbillar mig givetvis. Dessutom har jag gått och blivit testtokig..


    Oj vad tufft! Det är så svårt att varje dag längta efter det där barnet man inte vet man kommer få. Hur många embryon har ni i frysen? Jag har för mig att man måste vänta åtminstone ett år innan man ställer sig i kö för syskonförsök.

    Jag har själv längtat och gråtit många tårar efter barn nr 1 i några år så jag förstår längtan. Många av mina vänner har hunnit få både ett och två barn medan vi försökt. Vi står kvar här med tomt hus.

    Här i forumet för de som har svårt att få barn finns många som försökt flera år med syskon. Jag hoppas du kan finna tröst i andras kvinnors berättelser så du förstår att du verkligen inte är ensam om att kämpa efter att få barn.
  • Malin79

    Hur lång tid har det gått sen förlossningen? Ammar du?

    Lite beroende på hur lång tid det har gått så tänker jag lite olika. Men om det inte har gått så lång tid så tänk på att det är det absolut bästa för din kropp att få återhämta sig. Att du inte har fått tillbaka ägglossning är säkert ett tecken på att din kropp inte är redo än. Sen så tycker jag det är viktigt att du har fokus på det barn som du har. Vi kämpade i många många år för att försöka få ett barn. Det är verkligen inget man ska ta för givet att ha ett barn. Nu har vi efter ytterligare ganska lång tid, fler ivfer osv. precis fått plus på stickan, vårt barn är nu ca 3,5 år. Det är verkligen en superstor bonus för oss, en önskan, en längtan. Men jag har levt varje stund med mitt barn och njutit av att jag fått ett barn och aldrig någonsin tagit för givet att det ska bli ett syskon.


    Jag har också kompisar som lyckas på första försöket, lyckas när de inte ens tänkt sig ett barn osv. Men ju mer öppen jag har varit hur vi fick vårt barn och hur vi har kämpat desto fler hör jag om som inte lyckas få barn eller som också kämpade länge innan det gick.

    Det låter nästan som du skulle behöva få professionell hjälp, någon att prata med och bearbeta dina känslor.

Svar på tråden Blir tokig. Vill så gärna bli gravid