• JesusellerHelvetet

    Omvänd dig och lyd Jesus.

    Alla vet att Gud finns. Omvänd dig och lyd Jesus.
    Och ni som inte gör Jesus vilja. Ni kommer ångra er sedan. 


    Jesus är Gud och Han har en plan för dig i ditt liv. Ge ditt liv till Jesus så kommer du få veta vad Guds plan för dig är. Himlen och helvetet finns på riktigt, alla de som lyder Jesus kommer få komma till himlen men alla andra hamnar i helvetet.


    På domens dag kommer alla stå framför Jesus och dömas för allting dem gjort, om man då levt sitt liv helhjärtat för Jesus kommer man få evigt liv. Bibeln säger att man måste lyda Jesus för att komma till himlen:



    ?Och när Jesus hade fullkomnats, blev Han upphovet till evig frälsning för alla som lyder honom.?


    -Hebreerbrevet 5:9



    Var förnuftig, ge ditt liv till Jesus idag och börja lev för Honom. Hans bud kan du läsa i de fyra evangelierna i det Nya Testamentet, Matteus, Markus, Lukas och Johannes. Du kan läsa om domens dag i Matteus 25:31-46.



    Vill du ha mer information från Bibeln hur viktigt det är att lyda Jesus gå in på www.livsvalet.se och www.robertlyte.yolasite.com


     
  • Svar på tråden Omvänd dig och lyd Jesus.
  • Fb37fg23

    Om helvetet innebär att jag slipper fanatiker som dig och en Gud med helt sjuka värderingar så gärna för mig!

  • AniieeHär

    Nja, alltså... jag lyder nog hellre Dumbledore, eller Gandalf eller någon. De hade i alla fall vettiga saker att säga. Som "It matters not what someon is born, but what they grow to be" och "All we have to decide is what to do with the time given to us". För att inte tala om den alltid klassiska "Run, you fools!"


    Mammor är ju hjältar som jobbar i det tysta
  • Lord Hans

    Låter jobbigt det där med evigt liv, jag tror jag föredrar frestaren istället.

  • Anonym (Tro)
    Johan75 skrev 2017-04-09 17:51:57 följande:

    Hur ger jag mitt liv till Jesus?


    Be en enkel bön till Jesus och säg att du vill tro på honom. Köp en bibel. Den gamla folkbibeln är bäst.

    Titta så underbart!!

    hittagud.se/faderns-karleksbrev/
  • Anonym (Gudagåvan)

    Alltid lika ontressant när man blir hotad med helvetet. Känns inte som en sund religiositet. Gud ska vara god, inte ond och hotfull.

  • Anonym (Im going down)

    Så Gud kan inte ragga kunder utan hot om hemskheter?

    Isf föredrar jag det varma stället, det verkar fanimig roligare och friare

Svar på tråden Omvänd dig och lyd Jesus.