• Svensksommar83

    Skendräktig?

    Nu fattar jag ingenting. Tog bort hormonspiralen för ca 1 månad sedan och började äta minipiller. Haft lite småblödningar nån dag sådär som man kan få. Men senaste tiden har jag hur mycket spänningar i brösten som helst, nästan ont. Och dom har svällt typ. Värk i äggstockarna dagligen, inte som mensvärk utan mer enbart äggstockarna, hade så under min andra graviditet. Inget illamående eller så. Men kissar ofta och mycket. Kåtare och våtare :p Är verkligen våtare och mer svullen därnere eller vad man ska säga, känns mycket mera vid samlag. Blir lättare andfådd och är mer tungandad. Magen känns liksom hård eller spänd... Alla g-test visar dock negativt, visserligen billiga sådana men ändå. Någon som har en förklaring? Skulle inte göra något om jag är gravid för vi tänkte ändå börja försöka i sommar men när kroppen luras såhär blir jag inte klok på!

  • Svar på tråden Skendräktig?
  • Snuttis2

    Har du ätit minipiller förut? Vet du hur du reagerar på dem?

    Tänker annars att kroppen reagerar på nya hormoner och försöker komma i balans vilket brukar kunna ta mellan 3-6 mån om man har lite otur! Hade inte utgått i från en graviditet utan avvaktat och sett hur kroppen beter sig fortsättningsvis !

    Det kan ju vara så att det inte är rätt typ av hormon kombination för dig!

    Det enda som gör mig lite fundersam är att du beskriver dig som tung andad vilket i sig brukar vara en biverkan att hålla koll på - blir det värre skulle jag ta en gyn eller läkarkontakt för det!

Svar på tråden Skendräktig?