• Anonym (Rädd)

    Gravid?

    Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan i höstas, bådas önskan. Blev gravid men det slutade med missfall. Vid missfallet blev jag ledsen men också lite lättad. Tänkte att jag nog vill avvakta lite med bebisverkstaden och undvek att ha sex för nära inpå äl. Men nu ca 1 vecka efter äl ömmar brösten rejält och illamåendet kommer och går. Har haft det ca 3 dagar så det började ju bara 4 dagar efter äl. Är det ens möjligt? 

    Och på natten vaknar jag av panik och undrar varför jag låtit detta ske? Jag vet ju inte om jag är gravid än men jag får sådan ångest ändå... Hur kunde jag göra så här mot min sambo, mot den lilla som eventuellt finns i min mage. Och när jag mår illa så känner jag bara ännu mer nej, nej, nej. Jag är rädd för vad som ska hända om jag gör abort och jag är lika rädd för vad som ska hända om jag behåller barnet. Om jag ens är gravid... 

    Är det fler som känt som jag? jag känner mig som en hemsk människa just nu och vet varken ut eller in. :(

  • Svar på tråden Gravid?
  • anna7607

    Inte så kort tid efter äl för ägget har inte hunnit fästa. Jag förstår din oro ett nytt litet liv är stort. Men det är det underbaraste som finns. Man får en helt annan syn på livet och tillvaron.

  • Anonym (Omöjligt)

    Nej, 4 dar efter äl har embryot inte ens fäst och symptom får man inte förrän hcg är så pass högt att det kan påverka kroppen.

  • Anonym (Rädd)

    Nej, jag tycker också att det borde vara alldeles för tidigt. Får hoppas att det bara är pms jag känner av. Dock brukar inte brösten ömma så här men så är nog fallet. 

Svar på tråden Gravid?