Inlägg från: Bf29okt |Visa alla inlägg
  • Bf29okt

    Om förskolan ringer mesans man är på jobbet

    om förskolan ringer när man är på jobbet och säger att barnet har feber och måste hämtas hur länge kan arbetsgivaren begära att man stannar för att dom ska hitta en ersättare?

  • Svar på tråden Om förskolan ringer mesans man är på jobbet
  • Bf29okt

    Känner jag med!

    Har inte behövt åka och hämta innan men så ringer förskolan och jag ringer min chef direkt och får till svar att jag måste ge henne iallafall minst 30 min.. också sa hon att det e inget konstigt ifall om det går 1 timme

  • Bf29okt

    Detta utan att hon visste hur sjukt barnet är.

    Höll på och börja gråta på jobbet och fick smått panik och kände mig helt kritiserad

  • Bf29okt
    Anonym (Nja) skrev 2017-04-19 10:54:31 följande:

    På mitt jobb kan jag inte bara sticka. Jag jobbar som personlig assistent och MÅSTE vänta på att någon byter av mig. Oavsett hur lång tid det tar. Oftast går det bra. Men nån gång har pappan eller morfar eller nån kusin eller granne fått hämta, för att det har tagit flera timmar att få in någon annan. Så jag skulle säga att det beror på vad du jobbar med. Självklart ska man hämta så fort det bara går, men visa arbeten kan man inte lämna hur som helst.


    Okej! Jag jobbar i restaurangbranschen ..
  • Bf29okt
    Ruter skrev 2017-04-19 10:55:20 följande:

    Så fort som möjligt. Beror ju helt på vad man har för jobb. Så ni menar att jag som jobbar som sjuksköterska ska släppa allt och gå? Vem tar då hand om mina patienter om ingen kan ta hand om dom förens om en timme? Vem ska då ansvara ifall nnån dör? Chefen? Då lär de alltid sitta en vikarie i personalrummet och vänta.

    Så beror ju helt på vad du har för jobb men behövs en vikarie på plats så skulle jag säga iallafall en timme och det tror jag även förskolan förstår att man inte kan komma precis på än gång och beroende på hur långt från förskolan man jobbar tillkommer ju restiden där efter.