• Lillafisfia

    Vi som planerar ny graviditet efter missfall

    Hej!

    Jag fick missfall för knappt tre veckor sedan och jag och sambon har bestämt att vi ska köra på med en gång så får vi se vad som händer. men jag känner ju mig själv och vet att jag kommer bli så nevös och orolig så fort pluset kommer.. och innan pluset kommer. massa funderingar såklart, kommer det bli samma igen? Kommer jag kunna bli gravid igen osv. Hade vart trevligt med några i samma sits!

     Glad

  • Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall
  • Mawie

    Hej där!

    Jag fick missfall, för 4 veckor sedan, vi var i vecka 13.

    Känns ledsamt men på någotvis positivt ändå,

    Då vi försökt i över ett år nu.

    Kram på dig!

  • Earthdancer

    Jag 26, mannen 29. Fick mf i skiftet feb/mars, var då i v 8. Vi väntade en cykel men är nu på g igen. :) Bim nån gång 2-4.5, hoppas på plus!

    Har ni andra barn? Det här var första graviditeten för oss.

  • Lillafisfia
    Mawie skrev 2017-04-24 18:59:44 följande:

    Hej där!

    Jag fick missfall, för 4 veckor sedan, vi var i vecka 13.

    Känns ledsamt men på någotvis positivt ändå,

    Då vi försökt i över ett år nu.

    Kram på dig!


    V13, va tungt :( ja det är så ledsamt, jag trodde inte jag skulle reagera som jag gjorde, blev mycket mer ledsen än vad jag "ansåg rimligt" Är ni på G med nya försök nu? :)
    Earthdancer skrev 2017-04-25 06:35:45 följande:

    Jag 26, mannen 29. Fick mf i skiftet feb/mars, var då i v 8. Vi väntade en cykel men är nu på g igen. :) Bim nån gång 2-4.5, hoppas på plus!

    Har ni andra barn? Det här var första graviditeten för oss.


    Både jag och mannen är 27 och detta var våran första graviditet, inga barn sedan innan, vi var också i v 8,troligen har de dött tidigare dock. Just nu försöker jag få lite koll på när ÄL kan tränkas inträffa, den 29 om man ska räka missfall som mens. Ska till gyn idag på återbesök, känns skönt att få kolla så allt ser bra ut! 
  • Mawie

    Jag har två barn sen ett tidigare förhållande.

    Vet att jag fick ett missfall innan mitt första barn, nån gång v8.

    Kommer i håg att jag var väldigt ledsen.

    Det tog inte lång tid innan jag blev gravid igen, tre månader!

    Tror att kroppen vänjer in sig med att bli gravid.

    Hoppas och tror att det kommer gå bra för er,lycka till!

  • Lykkeliv

    Här är en till! Fick ett MA för 5 v sen... ingen mens i sikte och inga gravidkänslor heller. Avskyr att vänta och inte veta när jag ska förvänta mig bim. Testade negativt i morse...

  • Lillafisfia

    Ja, jag hatar inte inte ha kontroll, så nu när allt är snurrigt med mens och ÄL blir jag tokig. Men gravtest visar helt negativt vilket känns skönt! Någon av er som vet om hcg kan ge utslag på ÄL-test även om gravtesten är neg? Vet inte om jag ska testa med ÄL-stickor eller inte.. Kontrollfreaket i mig blir tokig!! 

  • Mawie

    Jag får två tydliga streck på äl stickan, första gången tydligt

    har inte hänt på sex månader men det är nog bara hormoner av missfallet.

    Har oregelbunden mens i bland hoppar den en vecka i bland två i bland tre, så

    man vet aldrig.

    hoppas att man lyckas bli gravid igen snart, mensen har inte kommit efter missfallet.

    Vet alla gånger man blivit besviken när mensen kommit.

  • Lillafisfia

    nu har jag varit hos gyn och allt såg bra ut, hinnsäcken var "tunn och fin" hon såg någon liten vad det nu var som tydligen innebar en liten vätskesamling som var helt normal, jaja , litar på det! Två friska äggstockar med massor av äggblåsor i olika storlekar så nu är det väl bara att försöka hitta ÄL och se när mensen dyker upp! 

  • reebeecccan

    Hej. Vi fick "missfall" för 5 veckor sedan, var då i v 22. Vi känner att vi kör på och så blir det när det blir. Men är livrädd för att få ett plus samtidigt som jag är rädd för att inte få ett plus. Samt så vet jag att jag kommer vara jätterädd under hela graviditeten.

Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall