• Abbi321

    Badkar eller dusch

    Har en sak jag och min blivande sambo tjafsar om. Det är om vi ska ha kvar badkaret eller skaffa dusch i våran nyss köpta bostadsrätt.

    Jag vill ha kvar badkaret för att de är avkopplande och skönt att bada om man hat kraftig mensvärk som jag har. Trött på att behöva sitta i en dusch med duschmunstycket riktat på magen.

    Han tycker de är krångligt och vill ha vanlig dusch.

    I ett badkar kan man duscha och i en dusch kan man inte bada!

    Vad hade ni gjort?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Badkar eller dusch
  • nnnnnnnn

    Hade skaffat sittbadkar + duschkabin. Det tar ungefär lika stor plats som ett större badkar.


    Finns inte plats till både och så hade jag nöjt med med duschdraperi bredvid sittbadkaret. Det måste ju inte vara en riktig duschkabin...

    Kanske något liknande detta? Det tar inte mkt plats med båda bredvid varandra!



     

  • Anonym (Hanna)

    Badkar! När vår lägenhet renoverades övervägde jag att flytta om vi inte fick behålla badkaret.

    Som tir var fick vi det :)

    Tycker inte det är krångligt att duscha i badkar.

  • Abbi321
    nnnnnnnn skrev 2017-04-25 22:11:17 följande:

    Hade skaffat sittbadkar + duschkabin. Det tar ungefär lika stor plats som ett större badkar.

    Finns inte plats till både och så hade jag nöjt med med duschdraperi bredvid sittbadkaret. Det måste ju inte vara en riktig duschkabin...

    Kanske något liknande detta? Det tar inte mkt plats med båda bredvid varandra!

     


    Får tyvärr inte plats då badrummet är litet och en tvättmaskin finns oxå.
  • flygrl

    Håller helt med om de där med man kan duscha i badkar MEN inte bada i duschkabin. Badkar ftw!!!

  • volvo142

    Dusch alla dagar i veckan det är yterst sällan någon i familjen badar. Skulle vara om man typ halvt fryst ihjäl på vintern en gång om året är nog snittet. Man ska ha tid för ett bad och rengöra ett badkar är fan inte kul.. Sen så börjar jag svettas så fort eller fyrsa Tungan ute

  • EnAnonumius
    Abbi321 skrev 2017-04-25 22:07:15 följande:
    Har en sak jag och min blivande sambo tjafsar om. Det är om vi ska ha kvar badkaret eller skaffa dusch i våran nyss köpta bostadsrätt.
    Jag vill ha kvar badkaret för att de är avkopplande och skönt att bada om man hat kraftig mensvärk som jag har. Trött på att behöva sitta i en dusch med duschmunstycket riktat på magen.
    Han tycker de är krångligt och vill ha vanlig dusch.
    I ett badkar kan man duscha och i en dusch kan man inte bada!

    Vad hade ni gjort?
    Badkar.

    Det är inte alls krångligare att duscha i ett badkar än i en s.k vanlig dusch.

    Säg också att ligga och slappna av i ett varmt bad efter träningen är nyttigt för musklerna. Dessutom så behöver du badkaret när du har din mensvärk då det motverkar den och gör dig mindre bitchig. För gudarna skall veta att man kan bli bitchig när värken är som värst.

    Så han kan ju välja att ha en sambo som är en bitch 1 gång i månaden eller skaffa ett badkar och få en glad sambo.

    Sedan så kan det vara sexuellt uppeggande att ligga och ta ett bad ihop.

    P.S
    Man kan slänga upp en skena i taket också så man får ett duschdraperi.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    volvo142 skrev 2017-04-26 00:43:26 följande:
    Dusch alla dagar i veckan det är yterst sällan någon i familjen badar. Skulle vara om man typ halvt fryst ihjäl på vintern en gång om året är nog snittet. Man ska ha tid för ett bad och rengöra ett badkar är fan inte kul.. Sen så börjar jag svettas så fort eller fyrsa Tungan ute
    Det är ju knappast svårt att göra rent ett badkar. Man spray in det med rengörningsspray som är avsedd för badrum, låter det verka i 5 minuter och sedan sköljer av det i hett vatten med duschmunstycket . Badkaret är rent. Behövs inte ens skrubba.
    Annars så kan man skölja ur badkaret med hett vatten från duschmunstycket direkt efter bad så blir det också rent genast.

    Snabbt smidigt och inget krångel eller "svårt".


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Deceree1

    När vi köpte lägenhet så satte vi in ett bubbelbadkar. Det var knappt att det gick in. Fick ta boet handfatet tillfälligt. Det hängde på det där berömda håret. Vi har inte ångrat oss en sekund. Underbart med varma bubbelbad på vintern och duschar på sommaren. Kan inte bli bättre.

  • nnnnnnnn
    Abbi321 skrev 2017-04-25 22:52:28 följande:
    Får tyvärr inte plats då badrummet är litet och en tvättmaskin finns oxå.
    Hur litet är badkaret ni har nu då?
Svar på tråden Badkar eller dusch