• Svensksommar83

    Kommer det bli krig i Sverige snart?

    Jag känner mig rädd och orolig över allt som hänt på sistone (terrordåd etc) och vi har mycket IS- krigare etc. I Sverige idag och alla bilbränder, hot och våld mot polisen etc. Ja ni vet. Nu bor jag i en relativt lugn ort i mellersta Sverige men jag undviker stora städer och jag oroar mig för framtiden och för mina barn, min familj. Tänker ibland att jag inte ska skaffa fler barn ifall det blir krig och att det är svårare då om man har för många att skydda liksom. Samma med husdjur, byta bostad etc. Kanske inte ens någon idé att äga för mycket (vill ju bo på landet och ha liten gård) ifall man tvingas fly, lämna landet. Har hört många säga att det bara är en tidsfråga innan "skiten träffar fläkten" eller det "smäller här med". Jag är fullt allvarlig, jag är inte högerextrem eller så (men absolut inte kommunist) jag är realist och jag är förälder och jag är inte blind.... Så vad tror ni? Kan man chilia lite eller är rädslan befogad?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?
  • Anonym (Fly)

    Bättre ta det säkra före det osäkra. Ta din familj och flytta!

  • Carambolan

    Jag skulle tro att det finns en låååång rad av länder där kriget står närmare dörren. Men det blir inte så roligt för oss om skiten träffar fläkten någon annanstans i EU heller.

  • Svensksommar83
    Anonym (Fly) skrev 2017-04-28 11:33:41 följande:

    Bättre ta det säkra före det osäkra. Ta din familj och flytta!


    Ironisk? I så fall undrar jag vad du ser för nöje i att dryga och driva med människors rädsla?! Jag är långt ifrån ensam om den här oron ska du veta men alla vågar eller vill inte prata om det...
  • Johan75

    Vad för typ av "krig" tror du är nära förestående? Vem kommer kriga mot vem?


    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Fly)
    Svensksommar83 skrev 2017-04-28 12:21:01 följande:
    Ironisk? I så fall undrar jag vad du ser för nöje i att dryga och driva med människors rädsla?! Jag är långt ifrån ensam om den här oron ska du veta men alla vågar eller vill inte prata om det...
    Men om du är rädd så bör du kanske göra något åt det. Du ska inte behöva gå runt och vara oroligt. Vad är problemet med att flytta till något lugnt och säkert ställe med din familj?
  • Anonym (Fly)
    Svensksommar83 skrev 2017-04-28 12:21:01 följande:
    Ironisk? I så fall undrar jag vad du ser för nöje i att dryga och driva med människors rädsla?! Jag är långt ifrån ensam om den här oron ska du veta men alla vågar eller vill inte prata om det...
    Och nej, jag är inte ironisk. Har själv valt bostad delvis baserad på säkerhetsaspekten och jobbar inom försvaret för att bidra till Sveriges militära förmåga.
  • Svensksommar83
    Anonym (Fly) skrev 2017-04-28 12:46:27 följande:

    Och nej, jag är inte ironisk. Har själv valt bostad delvis baserad på säkerhetsaspekten och jobbar inom försvaret för att bidra till Sveriges militära förmåga.


    Ok då förstår jag bättre hur du menar :) Om det blir för farligt här i Sverige så flyr vi till Danmark men jag hoppas vi slipper vårat älskade Svea rike. Nu är det som sagt lugnt där vi bor men om vi skulle flytta inom Sverige skulle vi välja ställe med omsorg. Skulle aldrig flytta neråt typ Skåne eller Göteborg...
  • Svensksommar83
    Anonym (Fly) skrev 2017-04-28 12:46:27 följande:

    Och nej, jag är inte ironisk. Har själv valt bostad delvis baserad på säkerhetsaspekten och jobbar inom försvaret för att bidra till Sveriges militära förmåga.


    Ungefär har du/ni valt att bo om jag får fråga?
  • Anonym (Fly)
    Svensksommar83 skrev 2017-04-28 14:38:23 följande:
    Ok då förstår jag bättre hur du menar :) Om det blir för farligt här i Sverige så flyr vi till Danmark men jag hoppas vi slipper vårat älskade Svea rike. Nu är det som sagt lugnt där vi bor men om vi skulle flytta inom Sverige skulle vi välja ställe med omsorg. Skulle aldrig flytta neråt typ Skåne eller Göteborg...
    Danmark har minst lika mycket problem som Sverige så det blir lite ur askan in i elden.

    Är du rädd att situationen blir värre bör du flytta nu. När det väl händer och många börjar röra på sig stängs gränser mm.


Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?