• Heartbeat90

    slutat med ppiller, väntar på ägglossning. någon mer?

    Jag och min sambo har bestämt oss för att sätta igång med försök att få barn, äntligen!!
    Ät sista pillret i onsdags och känner redan av att de ev. Kan vara dags för "pillermensen" och jag hoppas verkligen att jag får ägglossning efter de (vet att de inte alls är säkert eller ens stor chans). Finns de någon annan som är i samma situation som jag?

    Har också en fråga när man bör börja testa med ägglossningstest?

  • Svar på tråden slutat med ppiller, väntar på ägglossning. någon mer?
  • A n onym

    Är i liknande situation, födde barn för ett halvår sedan och vi vill gärna ha barnen tätt och tänker börja försöka med ett syskon, dock har mensen inte kommit tillbaka efter amningen ännu och är rädd att det kanske kan ta tid.. 

    jag försöker hålla utkik efter äl-flytningar, de som ser ut som rå äggvita, tänker att man kan testa när man ser dom, använder också clearblue med dubbel hormonindikator så att man inte råkar missa äl tänker jag :)

  • Heartbeat90
    A n onym skrev 2017-04-28 19:25:19 följande:

    Är i liknande situation, födde barn för ett halvår sedan och vi vill gärna ha barnen tätt och tänker börja försöka med ett syskon, dock har mensen inte kommit tillbaka efter amningen ännu och är rädd att det kanske kan ta tid.. 

    jag försöker hålla utkik efter äl-flytningar, de som ser ut som rå äggvita, tänker att man kan testa när man ser dom, använder också clearblue med dubbel hormonindikator så att man inte råkar missa äl tänker jag :)


    Håller tummarna för att ni lyckas!!:)
    Jag har också clearblue dubbelhormonind.. och även graviditetskolllens egna ägglossningsstickor.. men jag tänker att jag borde väl ändå behöva ha min "pillermens" innan de ens är möjligt för mig att ha ägglossning..? Men man läser så mycket överallt o blir mest förvirrad, hehe!
  • Ankan373

    Hej! Jag har precis slutat med p-ring! Jag tror jag i dagarna har min första ägglossning efter att jag slutat med preventivmedel. Det vill säga första månaden efter att jag slutat med det. Hoppas det är så i alla fall, men jag förstår det som att det kan ta upp till ett år för vissa att komma igång med ägglossningen efter att man använt preventivmedel... jag hoppas det går fort för er med!

    Jag började med äl test direkt efter att jag haft p-ring-mensen bara för att jag var nyfiken på kroppens reaktion och hur lång tid det tar då min menscykel har varit 1 vecka kortare än tidigare sedan jag började med ringen!

  • Heartbeat90
    Ankan373 skrev 2017-04-29 11:43:16 följande:

    Hej! Jag har precis slutat med p-ring! Jag tror jag i dagarna har min första ägglossning efter att jag slutat med preventivmedel. Det vill säga första månaden efter att jag slutat med det. Hoppas det är så i alla fall, men jag förstår det som att det kan ta upp till ett år för vissa att komma igång med ägglossningen efter att man använt preventivmedel... jag hoppas det går fort för er med!

    Jag började med äl test direkt efter att jag haft p-ring-mensen bara för att jag var nyfiken på kroppens reaktion och hur lång tid det tar då min menscykel har varit 1 vecka kortare än tidigare sedan jag började med ringen!


    Åh spännande!! Håller tummarna för er!!:)
    Ja de är de som gör mig så frustrerad att man verkligen inte vet alls hur ens egna kropp ska reagera.. men man får ju bara vänta ut och se :)
    Jag har fått min pillermens nu och tänkte precis som du testa med äggloss.test direkt efter de för att inte missa något!
    De värsta med mig är att jag blir så galet ivrig.. så är de med allt jag ska göra om man bestämt sig för nått, o går de inte på en gång så blir jag så gaalet besviken och ledsen..
  • A n onym

    Testade imorse och fick blinkande gubbe!! :D Så nu har vi haft sex, men det gjorde faktiskt ont, var verkligen inte skönt.. Förlossningen var som sagt ett halvår sedan "bara".. men vill verkligen ha en till, trots att jag lovade mig själv att aldrig mer föda barn haha!

  • A n onym
    Heartbeat90 skrev 2017-04-29 13:22:15 följande:
    Åh spännande!! Håller tummarna för er!!:)
    Ja de är de som gör mig så frustrerad att man verkligen inte vet alls hur ens egna kropp ska reagera.. men man får ju bara vänta ut och se :)
    Jag har fått min pillermens nu och tänkte precis som du testa med äggloss.test direkt efter de för att inte missa något!
    De värsta med mig är att jag blir så galet ivrig.. så är de med allt jag ska göra om man bestämt sig för nått, o går de inte på en gång så blir jag så gaalet besviken och ledsen..
    Verkligen.. tänker typ inte på något annat.. och vill ju verkligen att det ska gå vägen, men vad är oddsen för det, första försöket lixom.. Har ni barn sedan innan?
  • Heartbeat90
    A n onym skrev 2017-04-29 17:37:49 följande:

    Testade imorse och fick blinkande gubbe!! :D Så nu har vi haft sex, men det gjorde faktiskt ont, var verkligen inte skönt.. Förlossningen var som sagt ett halvår sedan "bara".. men vill verkligen ha en till, trots att jag lovade mig själv att aldrig mer föda barn haha!


    Åh vad kul!! Håller verkligen tummarna nu för att de tar sig för er :D

    Jag har min pillermens just nu tror jag..men det är verkligen en "klen" och liten blödning..men den kom 2 dagar efter pillerstopp så jag antar att de är den blödningen ändå...(?) så osäker när man ska testa sig för ägglossning men tänker att jag gör de lite då och då och hoppas på de bästa :)
  • Heartbeat90
    A n onym skrev 2017-04-29 17:38:43 följande:
    Verkligen.. tänker typ inte på något annat.. och vill ju verkligen att det ska gå vägen, men vad är oddsen för det, första försöket lixom.. Har ni barn sedan innan?
    Precis samma här..man är som besatt typ.. o jag är så osäker när man ska börja testa med ägglosstest efter blödning..:/ jag tror de är pillermensen jag har nu men den är väldigt klen så blir osäker på de med. Känner mig oSäker på de mesta med detta *asgarv*
    Nej oddsen är nog inte så stora men man hoppas ju såå innerligt!!! Nej inga barn sen innan, men jag och min sambo har varit tillsammans 5 o ett halvt år nu och vi har äntligen fått fast jobb båda två, köpt lägenhet ihop och rest ganska mycket både ensamma och ihop så de känns som att tiden för bebis är kommen :) har ni barn sen innan?
  • Ankan373
    Heartbeat90 skrev 2017-04-29 13:22:15 följande:

    Åh spännande!! Håller tummarna för er!!:)

    Ja de är de som gör mig så frustrerad att man verkligen inte vet alls hur ens egna kropp ska reagera.. men man får ju bara vänta ut och se :)

    Jag har fått min pillermens nu och tänkte precis som du testa med äggloss.test direkt efter de för att inte missa något!

    De värsta med mig är att jag blir så galet ivrig.. så är de med allt jag ska göra om man bestämt sig för nått, o går de inte på en gång så blir jag så gaalet besviken och ledsen..


    Ja, man blir ju helt galet ivrig! Man vill ju att allt ska falla på plats på en gång men så inser man att det här inte egentligen är något man kan styra! Jag läste att om man har sex varannan dag blir 7 av 10 gravida inom 3 månader, så försöker köra på den ;) och då spelar det egentligen ingen roll när ägglossningen är för den kommer man ju träffa ändå om man har sex varannan dag.. men man vill ju ha koll och köra överanalsys så jag tar testerna trots allt och är sådär nyfiken och ivrig!
  • Heartbeat90
    Ankan373 skrev 2017-04-30 08:49:38 följande:
    Ja, man blir ju helt galet ivrig! Man vill ju att allt ska falla på plats på en gång men så inser man att det här inte egentligen är något man kan styra! Jag läste att om man har sex varannan dag blir 7 av 10 gravida inom 3 månader, så försöker köra på den ;) och då spelar det egentligen ingen roll när ägglossningen är för den kommer man ju träffa ändå om man har sex varannan dag.. men man vill ju ha koll och köra överanalsys så jag tar testerna trots allt och är sådär nyfiken och ivrig!
    Haha ja precis man har ju sånt kontrollbehov och vill kunna styra allt men tänkte också försöka med varannan dag såfort min pillermens tar slut så får man bara hoppas :) fast jag kommer nog ändå inte kunna sluta med mina ägglossningstest just för jag har sånt kontrollbehov haha :)
Svar på tråden slutat med ppiller, väntar på ägglossning. någon mer?