• Anonym (Arg)

    Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.

    Först o främst så vill jag tillägga att det inte sups hemma men däremot så har jag fått nog. Nu ställer jag inte upp längre och vill höra er syn på saker och ting.

    Nu är det inte så varje helg som vi har barnen men tillräckligt ofta så att jag börjar reagera. En av hans polare bjuder över honom på bastukväll, hockey, barrunda eller utgång på disco. Slutar alltid med att han super för mycket och ramlar in på natten.

    Det är något barnen inte har märkt. Men nu tänker jag inte ställa upp längre. Han vill gå ut idag och festa, jag har sagt att jag själv tänker gå ut ikväll (bara för att) så han får själv stanna hemma med sina barn eller ringa och tricksa med barnens mamma. Nu tycker han att jag är barnslig och taskig.

    Så vad tycker ni? Är jag en elak styvmorsa eller är det dags att han växer upp?

  • Svar på tråden Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.
  • Anonym (Inte elak.)

    Inte det minsta elak. Gå ut du ts och ha kul på riktigt. Hans barn är hans ansvar.

  • Anonym (Arg)
    Anonym (Inte elak.) skrev 2017-04-29 10:19:19 följande:

    Inte det minsta elak. Gå ut du ts och ha kul på riktigt. Hans barn är hans ansvar.


    Eller hur? Nu svartmålas jag bara för att jag för en gångs skull säger ifrån. Jag känner det lite som att jag aldrig får bli sur utan att klassas som en elak jävel.

    Märker också på barnen att dom är ledsna när han är borta lördagar, är inte mig dom ska umgås med.

    Ska gå ut ikväll, högklackat på o mycket drinkar! Är dax för det!
  • HotPink

    Absolut inte! Gå du ut å roa dig! Det är han som är löjlig och barnslig.

    Bra att du sätter ner foten, annars är det lätt hänt att det är du som får ta huvudansvaret för hans barn. Varför tar han för givet att du ska stanna inne en lördagkväll och passa hans barn? Det är hans barn, hans ansvar.

  • Anonym (Meh)

    Meh vad är det för pucko till karl.... Han har väl varannan helg när han inte har barnen att göra sånt på i Så fall... Jag skulle också vägra på pinkiv.. Skulle lätt kunna gå på bio själv eller bara uggla hos mamma om det så behövdes bara för att göra ett statement... Vilket inte ska behövas.. Du ska kunna ligga i sovrummet och se på film om du vill och han ska kunna fråga om det är ok att han går ut och inte bara ta för givet.

  • Anonym (Arg)
    HotPink skrev 2017-04-29 10:25:06 följande:

    Absolut inte! Gå du ut å roa dig! Det är han som är löjlig och barnslig.

    Bra att du sätter ner foten, annars är det lätt hänt att det är du som får ta huvudansvaret för hans barn. Varför tar han för givet att du ska stanna inne en lördagkväll och passa hans barn? Det är hans barn, hans ansvar.


    Det kommer krypande på fredagskvällen - va ska du göra imorgon älskling (smörig ton)?? Grabbarna vill ses o käka lite o snacka skit! Vilket är lika med - grabbarna och jag ska svepa 18 whiskey, 20 bärs och krypa hem i en taxi när vi inte längre kommer in på nåt ställe. Astrött på skiten!

    Jag hade inte planerat att gå ut idag men ändrade mig faktiskt bara på pim fucking kiv. Nu vet jag inte hur han löser det för sin del men det är inte mitt problem. Är trött på vuxna mansskitar som gång på gång föredrar grabbarna framför aktiviteter och umgänge med sina barn. Jag är personligen allergisk mot honom när han är full.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Meh) skrev 2017-04-29 10:30:47 följande:

    Meh vad är det för pucko till karl.... Han har väl varannan helg när han inte har barnen att göra sånt på i Så fall... Jag skulle också vägra på pinkiv.. Skulle lätt kunna gå på bio själv eller bara uggla hos mamma om det så behövdes bara för att göra ett statement... Vilket inte ska behövas.. Du ska kunna ligga i sovrummet och se på film om du vill och han ska kunna fråga om det är ok att han går ut och inte bara ta för givet.


    Han frågar givetvis och säger alltid ja. Inga problem med att umgås med hans barn men det är inte mitt ansvar. Han dricker och träffar polarna när han är barnfri men det räcker tydligen inte.
  • Dixie
    Anonym (Arg) skrev 2017-04-29 10:38:15 följande:

    Han frågar givetvis och säger alltid ja. Inga problem med att umgås med hans barn men det är inte mitt ansvar. Han dricker och träffar polarna när han är barnfri men det räcker tydligen inte.


    Om han inte har barnen så ofta borde han väl vara intresserad av att umgås med sina barn?! Barnen kommer ju egentligen inte för att hänga med dig - utan gör att träffa sin pappa!! Klart du ska gå ut och roa dig!
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Arg) skrev 2017-04-29 10:38:15 följande:

    Han frågar givetvis och säger alltid ja. Inga problem med att umgås med hans barn men det är inte mitt ansvar. Han dricker och träffar polarna när han är barnfri men det räcker tydligen inte.


    Jag skulle nog lätt kunna svara tänker inte passa dina barn på frågan vad ska du göra i morgon om det hände ofta.... Jag är hans sambo inte hans barnvakt... Ibland skulle jag kunna görs det men inte när det blir ofta och INTE för att han ska kunna supa med polarna
  • HotPink
    Anonym (Arg) skrev 2017-04-29 10:34:35 följande:

    Det kommer krypande på fredagskvällen - va ska du göra imorgon älskling (smörig ton)?? Grabbarna vill ses o käka lite o snacka skit! Vilket är lika med - grabbarna och jag ska svepa 18 whiskey, 20 bärs och krypa hem i en taxi när vi inte längre kommer in på nåt ställe. Astrött på skiten!

    Jag hade inte planerat att gå ut idag men ändrade mig faktiskt bara på pim fucking kiv. Nu vet jag inte hur han löser det för sin del men det är inte mitt problem. Är trött på vuxna mansskitar som gång på gång föredrar grabbarna framför aktiviteter och umgänge med sina barn. Jag är personligen allergisk mot honom när han är full.


    Men suck!

    Så otroligt tråkigt att han inte värdesätter sin tid med sina barn. Tror dom flesta blir lite passiva efter en separation från barnens mamma.. Ser det fenomenet överallt..
  • Anonym (Arg)
    Dixie skrev 2017-04-29 10:43:12 följande:

    Om han inte har barnen så ofta borde han väl vara intresserad av att umgås med sina barn?! Barnen kommer ju egentligen inte för att hänga med dig - utan gör att träffa sin pappa!! Klart du ska gå ut och roa dig!


    Klart jag ska! Men nu har han löst det själv också, mamman tar den minsta så får tonåringen sitta hemma själv och häcka ikväll. Då får mamman tre barnfria dagar i veckan som kommer. Det är mycket fixande för att manssloken ska få sitt party.
Svar på tråden Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.