• Svar på tråden Värde på dator?
  • Carambolan

    Skulle tippa på några hundralappar. Datorer i den prisklassen brukar inte ha så lång livslängd så att den är två år gammal är absolut till din nackdel även om den knappt är använd. Kanske en tusenlapp om du hittar en köpare som tror dig när du säger att den knappt är använd, det är ju tyvärr en floskel som de flesta brukar annonsera med oavsett varans skick.

  • jonatan80
    CinnamonGirl skrev 2017-04-29 10:43:32 följande:

    Vad kan jag få för denna dator?

    www.netonnet.se/art/dator/barbara-datorer/10-12tum/hp-pavilion-11-n030no-x360/210800.8906/

    Köpt försommaren 2015 och knappt använd, inköpspris 3 300 kr. Finns liknande datorer idag för ungefär samma pris.


    japp det finns liknande datorer som kostar lika mycket, men i stort sett alla har funnits på marknaden 1-2år och det finns också nya datorer som är klart snabbare för samma summa.

    ha den som en reserv dator om din nuvarande brinner eller blir vattenskadad eller ge bort den till nån som bara kollar mail & FB, såna budget datorer är lite grann av slit&släng.. du får nog aldrig tillbaka värdet på den..
  • CinnamonGirl
    jonatan80 skrev 2017-05-11 22:25:07 följande:
    japp det finns liknande datorer som kostar lika mycket, men i stort sett alla har funnits på marknaden 1-2år och det finns också nya datorer som är klart snabbare för samma summa.

    ha den som en reserv dator om din nuvarande brinner eller blir vattenskadad eller ge bort den till nån som bara kollar mail & FB, såna budget datorer är lite grann av slit&släng.. du får nog aldrig tillbaka värdet på den..
    Jag vet att datorer tappar i värde ganska fort. När jag läste datorkunskap på gymnasienivå för en 10 år sedan (då hade de fortfarande typ allmän datorkunskap som ämne) fick jag lära mig att kapaciteten för datorer fördubblas på ett år...

    Jag fick datorn såld för en tusenlapp, och har nu skaffat en bra begagnad Mac. Är supernöjd, fungerar bättre än den  HP som denna tråd handlar om, trots att HPn var 2015 års modell, och Macen en 2013.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
Svar på tråden Värde på dator?