• Anonym (Hu)

    Något mer par i 25-30 års åldern utan flera hundra tusen på sparkontot?

    Min sambo var så ledsen igår, han känner sig misslyckad. Alla hans kusiner har typ rika föräldrar och har typ 5-60000 undan sparat. Vi har ca 14000. Vi har inga rika föräldrar, öö oftast kommer det onödiga utgifter som måste betalas. Drömmen om konstantinsats till hus känns tusen mil bort. Finns det några fler än vi som känner igen sig? :/

  • Svar på tråden Något mer par i 25-30 års åldern utan flera hundra tusen på sparkontot?
  • Anonym (.)

    Nej, känner inte igen det där personligen. Men ser ofta beteendet hos vänner o bekanta. Håll en strikt budget, jobba mycket och placera kapitalet väl.

    5 600 kkr får man lätt ihop utan rika föräldrar. Jag är 30, och har ungefär 2mnkr. Inte en kr från föräldrar. Och då jobbar min fru endast deltid inom ett klassiskt låglöneyrke.

  • Anonym (Hu)
    Anonym (.) skrev 2017-04-30 10:36:48 följande:

    Nej, känner inte igen det där personligen. Men ser ofta beteendet hos vänner o bekanta. Håll en strikt budget, jobba mycket och placera kapitalet väl.

    5 600 kkr får man lätt ihop utan rika föräldrar. Jag är 30, och har ungefär 2mnkr. Inte en kr från föräldrar. Och då jobbar min fru endast deltid inom ett klassiskt låglöneyrke.


    Tråden var till dem som inte har pengar :)
  • Anonym (A)

    Finns massa människor, utan pengar..Ni är inte ensamma..

  • lessman

    sparkonto? vafan ä det? sluta gnälla, ni har mycket pengar, en del kan inte spara alls.

  • lessman

    jävla lyxproblem detta medans andra knappt kan gå...

  • Anonym (Hu)
    nevermind skrev 2017-04-30 10:46:39 följande:

    Vadå, är kusinerna "lyckade" för att dom har rika föräldrar..?


    Min sambo ser de så,
  • Anonym (Skryt)
    Anonym (.) skrev 2017-04-30 10:36:48 följande:

    Nej, känner inte igen det där personligen. Men ser ofta beteendet hos vänner o bekanta. Håll en strikt budget, jobba mycket och placera kapitalet väl.

    5 600 kkr får man lätt ihop utan rika föräldrar. Jag är 30, och har ungefär 2mnkr. Inte en kr från föräldrar. Och då jobbar min fru endast deltid inom ett klassiskt låglöneyrke.


    Och vad har ditt skryt om dina pengar med ts fråga att göra??
  • Anonym (BrittaBerit)

    Vi har inte en massa sparpengar. Min man är långtidssjukskriven och jag är timvikarie. Vi har hund, katt, hus och tre barn så det mesta vi får in går också ut igen rätt snabbt. Inget konstigt tycker jag.

  • Anonym (L))
    Anonym (Skryt) skrev 2017-04-30 11:00:29 följande:
    Och vad har ditt skryt om dina pengar med ts fråga att göra??
    Skryt om pengar?

    (.) ville väl bara visa att man faktiskt kan spara utan att ha en hög lön.

    Men de som inte har pengar är oftast inte villiga att offra något för att få det, de gnäller hellre. Helst på dom som har pengar. 
Svar på tråden Något mer par i 25-30 års åldern utan flera hundra tusen på sparkontot?