• Ariellan

    Hur många omgångar Letrozol?

    Hej!

    Någon som vet hur många omgångar man "får" försöka med Letrozol? Vi är på vårt sjätte försök med Letrozol. Har fått ägglossning varje gång så själva behandlingen fungerar ju men det tar sig inte.

    Är nästa steg IVF? Eller kan man prova med Letrozol ett par gånger till?

  • Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol?
  • UndrandeSökare

    Kolla med ditt landsting om du kan få göra ivf föreslår jag. Problemet kan ju vara spermierna eller något annat och då hjälper det ju inte med endast mer letrozol.

  • Pillan87

    Hej!

    Jag och min sambo fick ett halvår på oss med

    Letrozol, sedan skulle det bli ivf. Där är vi just nu. Har provat 6 omgångar med letrozol. Senaste omgången blev jag överstimulerad så vi fick avbryta. Ev så blir det en omgång till med letrozol då jag vill ge det ett försök till innan ivf i och med att det kommer bli ett uppehåll nu under sommaren då vi inte hinner bli färdiga med ivf-utredningen innan kliniken håller semesterstängt.

    Hur har det gått för er, har ni börjat med en ivf-utredning?

  • Ariellan
    Pillan87 skrev 2017-06-06 18:40:48 följande:

    Hej!

    Jag och min sambo fick ett halvår på oss med

    Letrozol, sedan skulle det bli ivf. Där är vi just nu. Har provat 6 omgångar med letrozol. Senaste omgången blev jag överstimulerad så vi fick avbryta. Ev så blir det en omgång till med letrozol då jag vill ge det ett försök till innan ivf i och med att det kommer bli ett uppehåll nu under sommaren då vi inte hinner bli färdiga med ivf-utredningen innan kliniken håller semesterstängt.

    Hur har det gått för er, har ni börjat med en ivf-utredning?


    Jaha okej. All lycka till till er!

    Vi får inte börja med ivf förrän i februari då jag bara är 24 och i Linköping gör dom inte ivf förrän man fyllt 25 tydligen. Så min läkare säger att vi ska fortsätta med Letrozol tills dess. Sedan är jag också under utredning för immunproblem som jag tror försvårar att ägget fäster i mitt fall.
  • Ariellan
    Pillan87 skrev 2017-06-06 20:36:47 följande:

    Aha, stort lycka till till er med!


    Har du fått ägglossning varje omgång? Och tar du enkeldos eller något annat? :)
  • Pillan87

    Jag har tagit ovitrelle varje gång för att vara riktigt säker på att få ägglossning. Har fått utslag på ägglossningsstickor ca varannan gång innan ovitrelle.

    Första 2 omgångarna tog jag 1 tablett letrozol men 2:a gången var det ingen äggblåsa som växt tillräckligt så då fick jag börja med 2 tabletter. Det har funkat bra fram tills nu sist då jag hade 3 äggblåsor. Jag skall ta 2 tabletter en omgång till nu innan sommaruppehållet.

    Hur många tabletter tar du?

Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol?