• LHUF

    ökad saliv vid ont i halsen?

    Måste bara se om ngn har någon erfarenhet.

    Sonen 2,5 år varit helt normal idag, kanske lire lite hes imorse men pigg och glad. Drack välling innan läggdags och vi gick och la oss efter en stund. Han somnar och vaknar sedan till efter bara 5 minuter och jag tror han skall kräkas men det var bara lite saliv som runnit ur munnen men han blev lite rädd och vi gick upp en stund, han sa att det gjorde lite ont i halsen. Inte ont i magen. Han somnade iaf om efter en stund men jag märker att han sväljer extra mkt och fiser en del.

    Är det normalt att få mer saliv helt plötligt? Eller kan det vara något med halsen? Vet att jag kan få mkt saliv vid illamående..

    Blir bara nojjig nu när han sover om han har mkt saliv?


    Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden ökad saliv vid ont i halsen?
  • meicc

    Min son får massor av saliv när han har ont i halsen, eller har fått sina tänder. Det rinner verkligen om honom de gånger han haft ont i halsen.

    För oss har det funkat att ge kall dryck och glass, gör det för ont får han alvedon så han kan dricka och äta.

    Just det, magen blir konstig med av all saliven. Både fisig och lös i magen.

  • Uuuiiihh

    Jag får oftast massa saliv när jag har ont i halsen. Skitjobbigt eftersom det gör så ont att svälja den, och sen mår man illa av saliven i magen om man inte äter. Och äter gör man ju inte eftersom det gör så ont att svälja.

  • LHUF

    Tack för svar, han sov rätt gott sedan. Men fiser en del. Han åt både frukost och sedan bra på fsk och verkar inte haft ont. Harklar sig lite men men.. Kan kanske vara lite pollen också nu

Svar på tråden ökad saliv vid ont i halsen?