• isa94

    Vi som slutade med p-piller i April/Maj

    Hej, tänkte starta upp en tråd för oss som slutade med P-piller under april och maj. Glad

    Vore skönt att kunna bolla ideer och tankar med andra här då jag och min sambo inte känner för att berätta för omgivningen ännu då det kommer ge en större stress. 

    Själv slutade jag med mina p-piller Cilest den 7 maj, och har nu fått pillermens 9 maj. 

    Har köpt folsyra och zink med c-vitamin till mig och sambon nu. Funderar på om man ska köpa ÄL test eller om man bara ska köra på samlag regelbundet. 

    Hur tänker ni ? 

  • Svar på tråden Vi som slutade med p-piller i April/Maj
  • Anonym (Hej)

    Man ska nog inte försöka för mycket. Kroppen måste vara avslappnad och till ro. Stress är inte bra.

    Jag och min sambo kör på som vanligt (vi har då normalt sex minst en gång om dagen)

    Om man bara försöker och försöker så blir man besviken och man stressar upp sig själv.

    En kompis gjorde det. Sen när hon väl "lugnade" ner sig så hände det.

  • isa94
    Anonym (Hej) skrev 2017-05-10 20:36:16 följande:

    Man ska nog inte försöka för mycket. Kroppen måste vara avslappnad och till ro. Stress är inte bra.

    Jag och min sambo kör på som vanligt (vi har då normalt sex minst en gång om dagen)

    Om man bara försöker och försöker så blir man besviken och man stressar upp sig själv.

    En kompis gjorde det. Sen när hon väl "lugnade" ner sig så hände det.


    Ja nej det är absolut så att det inte är bra att stressa, min mamma var också i den situationen. 

    Det jag tänker är om man ska köra ÄL test för att se när och speciellt OM ÄL kommit igång sen, för utan den kan det bli svårt och då behöver man inte gå och hoppas på någonting, eller om man bara ska skita i det och ha ha sex regelbundet, och menar inte då att man ska överdriva jämfört med dagsläget. Men att man iaf har ca var annan dag för att inte missa en möjlig ÄL. Flört

    Har du också nyss slutat med p-piller? 
  • Emeliw

    Okej jo men det är ju en bra idé.

    Aa jag slutade för en vecka sen ungefär. Har gått på p-piller i flera år. Har aldrig heller blivit gravid förut. Så man vet ju aldrig.

    Jag är så dålig på det där när man har ägglossning osv. När brukar man ha det ?

  • isa94
    Emeliw skrev 2017-05-11 10:54:54 följande:

    Okej jo men det är ju en bra idé.

    Aa jag slutade för en vecka sen ungefär. Har gått på p-piller i flera år. Har aldrig heller blivit gravid förut. Så man vet ju aldrig.

    Jag är så dålig på det där när man har ägglossning osv. När brukar man ha det ?


    Åh, nä det hade varit skönt om det lätt och snabbt bara gick att se så att man äns kan bli gravid, det är typ min största oro just nu. 

    Haha, då är vi två. Och för att räkna ut just sin ägglossning så verkar det ju som att man måste veta sin menscykel, men det är ju svårt när man ätit p-piller i flera år, ( jag åt det i ca 8 år ). Men läst att det normalt är 12-16 dagar före nästa mens. 
    Så det är ju svårt att räkna ut när man inte vet när mensen ska komma. Obestämd

    Därför funderar jag på att köpa ÄL test till en början iaf. 
  • Emeliw

    Hehe ja det är sant.

    Jag måste ändå se till att inte bli gravid än. Måste gå på gentest och sånt tar ju tid..

    Men vill man verkligen nu så är ju ÄL klokt =)

Svar på tråden Vi som slutade med p-piller i April/Maj