• Anonym (inget för mig)

    Varför fortsätter kvinnor föda barn och ställa upp på sex...

    ...när samhället och männen sviker dem så mycket!

    Sämre pensioner, dåliga villkor - löner på arbetsmarknaden för mammor och kvinnor generellt?

    Sannolikheten att bli ensamstående mamma är ofantligt stor likaså komplikationer med kroppen, förlossningsskador, slitage, olika men för livet, förlust av fysisk skönhet, dumpad för någon yngre slätare när ungarna väl är födda och mannen fört sina gener vidare etc.

    Överfulla förlossningssalar och sjukhus. Förnedringsrisker och faror som att tvingas föda i en taxi eller hemma?

    Förstår inte varför de inte bara vägrar ställa upp på att föra mänskligheten vidare???

    De belönas ju inte på något sätt för detta utom möjligen personligen och för individen de slösar sin kärlek på....

    ...förklara gärna!

  • Svar på tråden Varför fortsätter kvinnor föda barn och ställa upp på sex...
  • EpicNurse

    Eeh.. vet inte riktigt hur knäpp man måste vara om man tror att folk vill ha barn för att föra mänskligheten vidare, men det flesta föder nog barn för att de vill ha egna barn tillsammans med någon de älskar. Inte för att försäkra sig om att jorden är befolkad.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (K)

    Jag har valt att få flera barn av den enkla anledningen att det är det mest dyrbara man kan få i livet, att få uppleva graviditet och förlossning är ett privilegium enligt mig. Skulle inte för en minut vilja vara utan det.

    Man skaffar barn för att man får en barnlängtan. Svårare än så är det inte.

  • Anonym (Hanna)

    Jag tycker att det är ännu konstigare att man väljer att skaffa barn när det är krig. Man ser ofta att de som flyr krig har massa småbarn och då har ändå krigen pågått i många år. Hur tänker man där ??

  • Anonym (Dantes inferno)

    Den där samhället, han är fan inte klok.

  • Anonym (K)
    Anonym (Hanna) skrev 2017-05-12 22:52:52 följande:

    Jag tycker att det är ännu konstigare att man väljer att skaffa barn när det är krig. Man ser ofta att de som flyr krig har massa småbarn och då har ändå krigen pågått i många år. Hur tänker man där ??


    Tror du driften att skaffa barn försvinner om förhållandena runt om ändrar sig?
  • Anonym (Hanna)

    Ja, inte skaffar man barn för att befolka jorden. Det borde vara tvärtom att man införde 2-barnsregel. Vi använder jordens resurser till bristningsgränsen och snart räcker det inte till längre. Människan håller på att förgöra jorden men det skiter människan i.

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (K) skrev 2017-05-12 22:54:28 följande:

    Tror du driften att skaffa barn försvinner om förhållandena runt om ändrar sig?


    Ja en normal människa vill ju inte att ens barn ska lida. Varför skaffa barn när man är i en sån farlig, otrygg och osäker situation? Jag bara undrar...
  • Manjus

    Man skaffar barn för att få träffa sitt livs största kärlek/kärlekar.

    Och jag känner inte igen mig i beskrivningen ovan.

    Mina förlossningar har varit lätta och komplikationsfria liksom majoriteten av mina vänners (vanligare att det går bra än illa). Men visst, det finns risker med förlossningar och graviditeter. Men i gen har väl påstått annat?

    Och nej, jag fick full pension med båda mina barn och lön under föräldraledigheten. Vi avtalade så eftersom bolaget var mån om att ha kvar mig.

    Ful? Nej knappast. Snygg och smal (tyvärr lite för smal av amning och aktivt mammaliv) och med en otrolig sexlust och får starkare orgasmer än innan barnafödandet.

    Visst, min man kan lämna mig. Men varför är det inte en kvinnas plikt att se till att hon kan stå på egna ben? Det finns väl inga garantier för en relation?

    Jo fel... Relationen till sina barn. För den ör villkorslös och kärleksfull. Att möta så mycket körlek och värme är obeskrivligt. Jobbigt med barn? Ja fy sjutton. Superintensivt. Men värt det.

Svar på tråden Varför fortsätter kvinnor föda barn och ställa upp på sex...