• Snorkfraken91

    Gravid trots Jaydess?!



    Svagt plus eller ett spökstreck? 



    Min dotter är 11 mån och jag har en Jaydess-spiral inne. Aldrig fått tillbaka mens efter förlossningen. Slutade amma för snart två månader sedan. Mått lite illa senaste dagarna och haft molvärk. Tänkte att jag skulle testa för att sluta inbilla mig, men då är detta resultatet istället!? Ska tilläggas att jag mådde illa flera dagar innan plus med dottern. Jag har lite panik här så snälla hjälp mig tyda... Rädd för utomhavandeskap och om det är en bebis som ligger rätt är läget inte direkt optimalt, men ändå välkommet.  Ett digitalt ska införskaffas och tas imorgon för att veta säkert.

  • Svar på tråden Gravid trots Jaydess?!
  • LillaJag06

    Jag ser ett svagt streck utan att behöva anstränga mig.
    Har du tagit bilden inom tiden eller är det torkat?

  • UniformYankie

    Är ingen expert på att tyda streck på g-test, men vill påpeka/berätta att i patientinformationshäftet jag fått (trots att jag sagt att jag vill INTE ha spiral, men men) står det med stora bokstäver "Om du vill bli gravid" på en sida, och en hel text om "Att tänka på när du planerar graviditet" som alltså inte handlar om Jaydess. Det står också att Du bör kontakta barnmorska/läkare om Du tror att du är gravid. 
    Om jag vore du så hade jag tagit ett till graviditetstest för att se om svaret blir tydligare, och övervägt att byta preventivmedel. Att företaget gör "reklam" för sitt preventivmedel på det viset tycker inte jag känns lovande. 

  • Snorkfraken91

    Tack för era synpunkter. Bilden är tagen inom tidsramen. Får vänta och se till imorgon då, har köpt ett digitalt. 


    Även om jag inte är gravid kommer jag att kontakta mvc. Tänker precis som UniformYankie säger att det kanske är bra att byta preventivmedel. För även om jag inte är gravid kommer jag ju vara livrädd att bli det ändå efter detta.

  • UniformYankie
    Snorkfraken91 skrev 2017-05-15 13:36:44 följande:

    Tack för era synpunkter. Bilden är tagen inom tidsramen. Får vänta och se till imorgon då, har köpt ett digitalt. 


    Även om jag inte är gravid kommer jag att kontakta mvc. Tänker precis som UniformYankie säger att det kanske är bra att byta preventivmedel. För även om jag inte är gravid kommer jag ju vara livrädd att bli det ändå efter detta.


    Hoppas inte att jag skrämde dig, det var absolut inte meningen. Tycker samma informationshäfte borde delas ut till alla innan spiralen sätts in, så att man vet riskerna. Kanske är en sådan spiral med optimal för någon som ev vill ha barn inom närmsta framtiden. 

    Hoppas det löser sig på ett hyggligt sätt! Skitjobbigt med preventivmedel. Håller tummarna för att du hittar något bra. 
  • Glädje
    Snorkfraken91 skrev 2017-05-15 09:20:21 följande:

    Svagt plus eller ett spökstreck? 

    Min dotter är 11 mån och jag har en Jaydess-spiral inne. Aldrig fått tillbaka mens efter förlossningen. Slutade amma för snart två månader sedan. Mått lite illa senaste dagarna och haft molvärk. Tänkte att jag skulle testa för att sluta inbilla mig, men då är detta resultatet istället!? Ska tilläggas att jag mådde illa flera dagar innan plus med dottern. Jag har lite panik här så snälla hjälp mig tyda... Rädd för utomhavandeskap och om det är en bebis som ligger rätt är läget inte direkt optimalt, men ändå välkommet.  Ett digitalt ska införskaffas och tas imorgon för att veta säkert.


    Hej! Får man fråga hur dett gått, va du gravid och vad hände... Har en jaydess och fått ett super svagt plus men vet inte vad jag ska tro.
Svar på tråden Gravid trots Jaydess?!