• Längtanefterpluset

    Gravid? För tidigt eller kan de faktiskt vara så?

    Halloj!

    Jag slutade med Cerazette den 4 april iår efter att ha ätit dom i 4,5 år.

    Jag fick min mens 7 maj och hade innan dess haft sex 21 april, 25 april, 1 och 5 maj..

    nu har jag mensvärk(ägglossning) va de nu är, en molnande känsla i magen, mår lite halvt illa och magen är uppsvälld.. springer på toa mer ofta än vanligt och jag dricker inte mer än ja brukar heller. Samt att ja har flytningar så de känns som jag har kissat på mig ????

    Är det förtidigt att ta ett gravtest eller ska ja vänta?

    Jag försöker att inte tänka på det så mycket då ja verkligen längtar tills plusset och läst att man kan bli skengravid när längtan är så stor ..?

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Gravid? För tidigt eller kan de faktiskt vara så?
  • Anonym (k)

    Det är tyvärr alldeles för tidigt och det låter som att du är skengravid.

    En normal menscykel är på ca 4 veckor. Så du borde inte ha ägglossning förrän om en vecka, det är då du borde ha sex alltså. Så om ca 3 veckor, då du borde få din mens kan du testa.

  • EpicNurse

    Om du fick mens för en vecka sedan så har du ju inte haft ägglossning än, utan om typ en vecka om din cykel blir regelbunden direkt, och därför kan du heller inte vara gravid!

    Dina flytningar är troligtvis relaterat till att ägglossningen är på intåg, och att du är körig i magen är nog något helt annat.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Gravid? För tidigt eller kan de faktiskt vara så?