• Trickpop

    Rumskompis

    Har en rumskompis, vi betalar vår egen mat var för sig. Dock så tar hon väldigt ofta av mina grejer, t.ex så köpte jag en gurka och hon har ätit halva medan jag inte ens rört den än.

    Hur gör ni som bor med rumskompisar? Är det ok att ta av varandras mat?

  • Svar på tråden Rumskompis
  • Anonym (H)

    Har hon någonting gott? Ät upp den!

    Nej , det är såklart inte okej att hon tar din mat utan att fråga.

  • Trickpop
    viseversa skrev 2017-05-15 21:40:14 följande:

    Nej det är inte okej. Säg ifrån. Varför gör du inte det?


    Är rädd att det ska bli dålig stämning...
  • mycketsynd

    När jag och tjejen delade stundentrum i en korridor hade vi samma problem,lösning köpte haraki korv eller vad de heter och stoppade in små bitar här och där i beten sen hade jag i MASSOR med laxeringsmedel .Tjuven åt upp det men blev en dyr läxa förmodar jag då ingen mer stals till vi flyttade till en riktig lägenhet 2 år senare =) prova 

  • Trickpop
    mycketsynd skrev 2017-05-16 01:37:52 följande:

    När jag och tjejen delade stundentrum i en korridor hade vi samma problem,lösning köpte haraki korv eller vad de heter och stoppade in små bitar här och där i beten sen hade jag i MASSOR med laxeringsmedel .Tjuven åt upp det men blev en dyr läxa förmodar jag då ingen mer stals till vi flyttade till en riktig lägenhet 2 år senare =) prova 


    Borde väl göra någonting sånt. Har ont om pengar så är trött på att hon äter upp allt som jag köper
  • viseversa
    Trickpop skrev 2017-05-15 22:15:09 följande:
    Är rädd att det ska bli dålig stämning...
    Men jösses ha lite råg i ryggen. SÄG IFRÅN! Skit i stämningen. Hon gör fel inte du! Hon borde skämmas.
  • Trickpop
    viseversa skrev 2017-05-16 08:08:00 följande:

    Men jösses ha lite råg i ryggen. SÄG IFRÅN! Skit i stämningen. Hon gör fel inte du! Hon borde skämmas.


    Jag känner mig så himla snål och elak, även fast jag aldrig tar något av henne. Imorse hade jag gömt undan grejer bakom andra saker i kylskåpet, gissa om hon hade varit och rotat fram det iallafall? Hon hade till och med öppnat en oöppnad påse med äpplen
  • viseversa
    Trickpop skrev 2017-05-16 21:36:58 följande:
    Jag känner mig så himla snål och elak, även fast jag aldrig tar något av henne. Imorse hade jag gömt undan grejer bakom andra saker i kylskåpet, gissa om hon hade varit och rotat fram det iallafall? Hon hade till och med öppnat en oöppnad påse med äpplen
    Men så länge du inte säger ifrån kommer hon fortsätta. Köper hon ingen egen mat? Börja äta av hennes mat så kanske hon fattar vinken?
  • Trickpop
    viseversa skrev 2017-05-16 21:44:21 följande:

    Men så länge du inte säger ifrån kommer hon fortsätta. Köper hon ingen egen mat? Börja äta av hennes mat så kanske hon fattar vinken?


    Jo det gör hon. Men jag äter väldigt nyttig mat, inget socker och försöker äta så oprocessat som möjligt, hennes består av snabbnudlar, fryst färdig mat och skogaholmslimpa
  • viseversa
    Trickpop skrev 2017-05-16 21:49:03 följande:
    Jo det gör hon. Men jag äter väldigt nyttig mat, inget socker och försöker äta så oprocessat som möjligt, hennes består av snabbnudlar, fryst färdig mat och skogaholmslimpa
    Göm det då eller släng.
  • viseversa
    Trickpop skrev 2017-05-16 21:49:03 följande:
    Jo det gör hon. Men jag äter väldigt nyttig mat, inget socker och försöker äta så oprocessat som möjligt, hennes består av snabbnudlar, fryst färdig mat och skogaholmslimpa
    Nej föresten SÄG IFRÅN!
  • Trickpop
    viseversa skrev 2017-05-16 22:05:16 följande:

    Nej föresten SÄG IFRÅN!


    Jag får försöka göra det. Känns bara så jobbigt :(
  • viseversa
    Trickpop skrev 2017-05-16 22:24:34 följande:
    Jag får försöka göra det. Känns bara så jobbigt :(
    Har du sagt ifrån nu?
  • Anonym (Grrr)

    Värsta sortens rumskompis är såna som inte respekterar vems mat är vems eller såna som har högljutt sex när båda är hemma. Du måste säga till!

Svar på tråden Rumskompis