• SweetJune

    Revaxör till 6 månaders och 3-åring - hjälp!

    Hej!

    Var på 6 månaders kontroll och läkaren sa att lillan hade vax i öronen och att vi skulle ge revaxör i några dagar, ca 2-3 droppar morgon och kväll i några dagar. Så frågade jag om min 3-åring som har otroligt mkt vax och man ser riktiga bitar som täpper till öronen men man når de inte med tops. Vi skulle göra samma med honom.

    Känns inte bra och om vi gör rätt efter att ha läst på nätet. En del föräldrar skriver att man ska ge i ett öra på kvällen och sätta fettvadd. Vår sa morgon och kväll och inget om vadd. Det skulle rinna ut av sig själv men det står att det ska sköljas..

    Kan det skada tex min 6 månaders?

  • Svar på tråden Revaxör till 6 månaders och 3-åring - hjälp!
  • Anonym (Ring)

    Ring läkemedelsupplysningen och dubbelkolla om du är orolig. Hade nog jag gjort (om det inte står bra info i fass). Har hänt att jag fått rent felaktiga råd av läkare på vctrl (de är ju inte barnläkare).

  • SweetJune
    Anonym (Ring) skrev 2017-05-18 07:48:28 följande:

    Ring läkemedelsupplysningen och dubbelkolla om du är orolig. Hade nog jag gjort (om det inte står bra info i fass). Har hänt att jag fått rent felaktiga råd av läkare på vctrl (de är ju inte barnläkare).


    Tack ringde dit men då det inte är ett läkemedel har de ingen information om det och hänvisar till VC..
  • milli79

    Nej ge inte till så liten. Konstigt att de rek det. Till mig så de på apoteket att det är väldigt starkt och man måste skölja efter. Du kan värma lite olivolja och droppa i några ggr om dagen i några dagar. Det löser vaxet

  • SweetJune
    milli79 skrev 2017-05-18 11:03:09 följande:

    Nej ge inte till så liten. Konstigt att de rek det. Till mig så de på apoteket att det är väldigt starkt och man måste skölja efter. Du kan värma lite olivolja och droppa i några ggr om dagen i några dagar. Det löser vaxet


    Tack, gav sonen och dottern igår kväll och idag kväll men ger inte mer då. Ringde till VC och bokade tid på måndag. Känner att de är så jä*la inkompetenta och att alla säger olika saker. Han sa inget om skölja? Sonen går på simning så det kanske "sköljs" då? Vill helst komma till en öronläkare men måste ha remiss då.
Svar på tråden Revaxör till 6 månaders och 3-åring - hjälp!