• Adele8708

    Orolig Ruvare

    Hallå alla!

    Jag behöver höra positiva berättelser kring blödning.

    Jag ruvar på ett 6 dagars blastocyst (dag 7).

    Har blödigt lite grann hela tiden, nu idag började det lite mer, och har lite mensvärk/kramper.. är så nervös att detta är ett nytt MF..

    Vi är ett samkönat par och detta var vår andra IVF ..

    Har knappt biverkningar en dag till massor dagen efter.. !

    Vad händer?? Kan det bli ett plus ändå? Jag vill inte ha ett minus till.

    HJÄLP, finns det någon positiv syn på detta?? ????????

  • Svar på tråden Orolig Ruvare
  • Lullebulle
    Adele8708 skrev 2017-05-18 12:26:31 följande:

    Hallå alla!

    Jag behöver höra positiva berättelser kring blödning.

    Jag ruvar på ett 6 dagars blastocyst (dag 7).

    Har blödigt lite grann hela tiden, nu idag började det lite mer, och har lite mensvärk/kramper.. är så nervös att detta är ett nytt MF..

    Vi är ett samkönat par och detta var vår andra IVF ..

    Har knappt biverkningar en dag till massor dagen efter.. !

    Vad händer?? Kan det bli ett plus ändå? Jag vill inte ha ett minus till.

    HJÄLP, finns det någon positiv syn på detta?? ????????


    Verkar väl tidigt för ett MF?
    Tar du hormoner? De kan ju spöka till det
  • Adele8708

    Jag tar Lutinus tabletter 3 ggr dagligen! Så hormoner får jag!
    Blöder mer och sen minskar det igen, samt världens typ värk i livmodern.
    Kan det verkligen vara tabletterna?
    När får man MF annars? Vet att min mens var beräknad till 21-23 Maj :/
    Känner mig så ledsen just nu!

  • Lullebulle
    Adele8708 skrev 2017-05-19 19:13:11 följande:

    Jag tar Lutinus tabletter 3 ggr dagligen! Så hormoner får jag!
    Blöder mer och sen minskar det igen, samt världens typ värk i livmodern.
    Kan det verkligen vara tabletterna?
    När får man MF annars? Vet att min mens var beräknad till 21-23 Maj :/
    Känner mig så ledsen just nu!


    Jag har bara gjort ostimulerad ivf, men mensen kommer väl inte så tidigt eller brukar den göra det för dig? MF blir de ju först när du testat positivt annars har det ju inte fäst.
    Kan du inte ringa och rådfråga där du går?
    Fy vad ledsamt, lider med dig!
  • Vickan I

    Går ju tyvärr inte säga. Kan gå åt båda hållen. Dock är ju blödning med smärta inte ett så bra tecken oftast.

    En blastocyst fäster ofta inom 24h, så teoretiskt sett kan det vara ett mkt tidigt missfall. Att det fäste och sedan avstannade, men kan ju vara så att du är gravid, men blöder lite ändå och att värken är växtvärk. Men det kan ju tyvärr vara att det inte tog sig heller. Usch det är terror att ruva. Håller tummarna.

  • Adele8708
    Lullebulle skrev 2017-05-19 20:36:13 följande:
    Jag har bara gjort ostimulerad ivf, men mensen kommer väl inte så tidigt eller brukar den göra det för dig? MF blir de ju först när du testat positivt annars har det ju inte fäst.
    Kan du inte ringa och rådfråga där du går?
    Fy vad ledsamt, lider med dig!
    Har pratat med Akademiska och dom säger att jag ska fortsätta med vaggisarna och att det kan vara blödning av dom eller bara en blödning.
    Min mens kommer relativt regelbundet trots hormonerna, men tycker själv det är för tidigt för missfall men jag vet inte :/
  • Adele8708
    Vickan I skrev 2017-05-19 20:50:04 följande:

    Går ju tyvärr inte säga. Kan gå åt båda hållen. Dock är ju blödning med smärta inte ett så bra tecken oftast.

    En blastocyst fäster ofta inom 24h, så teoretiskt sett kan det vara ett mkt tidigt missfall. Att det fäste och sedan avstannade, men kan ju vara så att du är gravid, men blöder lite ändå och att värken är växtvärk. Men det kan ju tyvärr vara att det inte tog sig heller. Usch det är terror att ruva. Håller tummarna.


    Nej precis, men hade ont ett dygn, sen minskade blödningen och nu är alla dessa graviditetssymptom tillbaka ???? förstår inte vad min kropp håller på med just nu!

    Jo det kan ha gått åt båda hållen, jag bara önskar att det var åt "rätt" håll ????
  • Vickan I

    Du skulle kunna testa och med största sannolikhet få ett korrekt svar idag el imorgon. Eftersom den är långtidsodlad kan du testa tidigare, men klinikerna sätter ut en sen td ändå.

  • Lullebulle
    Adele8708 skrev 2017-05-21 11:52:47 följande:
    Har pratat med Akademiska och dom säger att jag ska fortsätta med vaggisarna och att det kan vara blödning av dom eller bara en blödning.
    Min mens kommer relativt regelbundet trots hormonerna, men tycker själv det är för tidigt för missfall men jag vet inte :/
    Nä men då är det kanske inte kört ännu, ge inte upp innan den riktiga mensen har kommit! Ännu finns det hopp
  • Adele8708
    Lullebulle skrev 2017-05-24 20:19:48 följande:

    Hur går det för dig?


    Det vart ett minus igen ????tyvärr!
    Men ska prata med kliniken om att använda mina frysta ägg som plockades ut när jag hade min cancer!
    Tack för att du frågar! ????
  • Lullebulle
    Adele8708 skrev 2017-05-25 09:58:54 följande:
    Det vart ett minus igen ????tyvärr!
    Men ska prata med kliniken om att använda mina frysta ägg som plockades ut när jag hade min cancer!
    Tack för att du frågar! ????
    Så tråkigt ????
    Men men tur att du har lite i frysen iaf.
    Måste du vänta en månad eller två nu då?
  • Adele8708
    Lullebulle skrev 2017-05-25 22:30:07 följande:
    Så tråkigt ????
    Men men tur att du har lite i frysen iaf.
    Måste du vänta en månad eller två nu då?
    Ja, jag hoppas att dessa ägg är "bättre" eller vad man ska säga!
    Det blir nog en väntan på 2 månader, tar tid att få äggen från Stockholm och så har dom sommarstängt. Så vi försöker på nytt i augusti/september. Hoppas det går bättre då!
    Hur långt har du kommit på denna "resa"?
  • Lullebulle

    Jag har gjort en fet blasto i naturlig cykel den 17/5 och plussat gravid 2-3 v med clear blue så bara hoppas på att den vill ligga kvar hela tiden!

    Lycka till i ditt nästa försök. Tar på krafterna kan jag tro.

  • Adele8708

    Gud vad roligt, grattis! Nu håller jag tummen för dig! Hur många försök gjorde du innan du lyckades?
    Ja alltså det tar verkligen på krafterna, men jag hoppas att i slutändan var det värt allt besvär!

  • Lullebulle
    Adele8708 skrev 2017-05-27 08:53:47 följande:

    Gud vad roligt, grattis! Nu håller jag tummen för dig! Hur många försök gjorde du innan du lyckades?
    Ja alltså det tar verkligen på krafterna, men jag hoppas att i slutändan var det värt allt besvär!


    Tack!
    Jag har haft väldigt tur, första ivf blev jag överstimulerad så fick 37 blåsor 33 ägg och 27 befruktade. Fyllde frysen så mycket man fick 10 st 5 blasto 5 vanliga och fick vänta med insättning

    Gjorde en fet blasto i naturlig cykel som resulterade i Walter 2 år och detta syskonförsök så är det första försöket med som jag hoppas går hela vägen.

    Vart gravid och fått två missfall på naturlig väg innan w.
Svar på tråden Orolig Ruvare