• EmeliesaraB95

    Läcker äggvita/protein i urinet 3+ vecka 38+6

    I tisdags var jag på kontroll hos bm, vi kollade blodtrycket i vanlig ordning och det visade sig att det helt plötsligt hade stigit. Fick göra ett urin prov som visade spår av blod och äggvita 3+.. i onsdags var jag på kontroll på förlossningen och jag läcker fortfarande stora mängder protein/äggvita men jag fick ingen exakt siffra då.. blodtrycket hade sjunkit efter att jag legat uppkopplad med ctg en stund så efter två timmar blev jag hemskickad. En timme senare ringer dom upp mig då dom hade fått svar på urin prover jag lämnat, då bekräftar dom att jag har havandeskapsförgiftning och att jag måste komma tillbaka på en kontroll. Så idag ska jag tillbaka på en ny kontroll och jag är såklart nyfiken på vad som ska hända??

    Någon som har varit i samma situation?

    Jag har ju känt mig extremt häning dom senaste två veckorna, och den här veckan har jag haft konstant huvudvärk, ungefär som att jag har en tegelsten på huvudet som trycker över pannan. När jag går kortare promenader som till bussen så blir jag genast väldigt varm i huvudet och det börjar dunka.

    Kan man bli igångsatt pga detta?? Sjukt jobbigt att gå runt med huvudvärk!! Och bebis är ju färdigbakad??

  • Svar på tråden Läcker äggvita/protein i urinet 3+ vecka 38+6
  • sobrio88

    Hur högt blodtryck har du? Jag låg på 3+ i protein samt ca 150/100 i flera veckor men då mådde jag inte dåligt av det. När blodtrycket steg ännu mer och jag började må dåligt av det blev jag inlagd och satt på blodtryckssänkande och sen en misslyckad igångsättning (38+1 samt 38+2). Blev sedan bättre så fick permission från sjukhuset och när jag kom hem så kom förlossningen igång och barnet föddes 39+0.

    Så jag skulle tro när du är såpass så långt gången och du mår dåligt av det så finns nog chansen/risken att du blir igångsatt.

  • MrsP79

    Ja, du kan bli igångsatt, jag har haft havandeskapsförgiftning tre gånger och blivit igångsatt alla. Din kropp visar nu att den inte tål graviditeten så bra. Mina två första förlossningar gick på åtta timmar från igångsättning till att de var ute, och de mådde bra när de kom ut, men var lite små (3030 resp 2775). Lycka till!

  • EmeliesaraB95

    Jag har under hela graviditeten legat på 110/60 men nu ligger jag på 135-140/80 så blodtrycket är ju egentligen inte högt utan det är den plötsliga höjningen dom är oroliga över..

  • Anonym (jeka)

    Som ovanstående skriver, ja du kan bli igångsatt. Men tror först att dom kommer hålla koll på dig.

    För mig uppdagades det på en vanlig kontroll att mitt blodtryck höjts från 110/70 till 170/105 samt äggvita tror detta va v 37+1 Jag las in på BB för ständiga kontroller i en veckas tid. Sen gick ja på kontroller typ varannan dag då blodtrycket höll sig på 160/100. Sista kontrollen 180/110 in på förlossningen för igångsättning v39+0 sonen föddes morgonen efter v39+1 och vägde 3130g och va 48 lång.

    För mig ville dom ha kvar bebisen i magen för att han skulle kunna växa på sig så mycket det bara gick då vi visste att han va lite liten.

  • EmeliesaraB95

    Läcker fortfarande massa protein/äggvita i urinet så jag fick mig en hinnsvepning innan jag fick gå hem, ska tillbaka på måndag för ny hinnsvepning om inget händer.

    Ni som fått hinnsvepning har det hjälpt? När fick ni värkar?

Svar på tråden Läcker äggvita/protein i urinet 3+ vecka 38+6