• Johannakarlsson92

    Mina föräldrar vägrar acceptera min kille, vad ska jag göra?!!?

    Vet inte vart jag ska börja jag är tillsammans med en kille som jag älskar mest av allt kan inte tänka mig någon annan kille alls.. men mina föräldrar vägrar acceptera honom dom har hotat mig med att det kommer bli blod eller att dom flyttar på mig pga detta jag är själv en kristen tjej som kommer ifrån Syrien och han svensk då, men jag fattar inte vad problemet är det gör så ont i mig att bara tänka hur jag har det eller hur jag lever kan inte sova som det ska eller äta och det har pågått i 6 år nu..vad fan ska jag göra?? Rymma med honom eller vaad klarar inte av detta mer!! I 6 år har jag hållit ihop med denna underbara fina kille även fast vi har varit till och från men detta är ju pga släkten/familjen som går på honom hela tiden, kan ej leva såhär längre jag känner hur mitt hjärta inte pallar av mer...

    det enda jag får höra är väljer du honom före din familj så klipper vi bandet med dig eller så förlorar du oss helt och jag kan inte göra något sånt val med tanke på att jag inte jobbar eller kan ta det ansvar just nu. Vad ska jag göra?? Jag kommer explodera av så mycket jag bär på ????

  • Svar på tråden Mina föräldrar vägrar acceptera min kille, vad ska jag göra?!!?
  • Anonym (ff)

    hur gammal är du? Bor du hos föräldrarna?
    Det är ganska svårt göra något om det är så, men bor du själv så kan det vara lättare. Vad säger killen?

    Är ni beredde att tex flytta till annan ort, kapa med släkten och verkligen satsa? Är ni inte det så kanske det inte går

  • Anonym (ff)

    Du är myndig så dina föräldrar har inget som håller juridiskt att de ska bestämma över dig, men om de är så "krigiska" på att du inte ska vara med denne kille så har du bara två alternativ: ha det som du har det (vilket ju inte verkar speciellt roligt) eller bryta. Du säger att familjen sagt de tänker bryta med dig om du fortsäter, nå, men då kan du bryta med dem först!

    Du svarar inte på min fråga vad killen tycker om alltsammans? Är han beredd att satsa på dig om du bryter? Det kommer ställas stora krav på er båda om ni gör det. Orkar ni det? Orkar han? 
    Du svarar heller inte på om du bor hos föräldrarna, så därför antar jag att du gör det.

    Ni kan ju göra långsiktiga planeringar om det inte går att göra något nu: gör en ekonomiskt plan så du vet att när den dagen kommer, så klarar ni er ekonomiskt.

    Sen tycker jag du ska ringa en kvinnojour och berätta om din familjs hot. Att säga att "det blir blod" är ju faktiskt att tala om att man planerar ett brott (att döda dig eller kanske killen?) Ev ringa polisen också. Att flytta på dig är inte heller lagligt givetvis.Men inget av det här är nog speciellt lätt att göra om du bor hemma.

  • Anonym (963)

    Du är myndig, gör vad du vill.

    Hade hellre inte haft nån familj alls än en familj som försöker kontrollera mig sådär.

  • nevermind
    Anonym (963) skrev 2017-05-20 16:02:23 följande:

    Du är myndig, gör vad du vill.

    Hade hellre inte haft nån familj alls än en familj som försöker kontrollera mig sådär.


  • Bibbidi

    Rymma? Varför skulle du behöva rymma? Du är 21, de kan inte tvinga dig till någonting här i Sverige. Hur menar du att de skulle flytta på dig?  Om de hotar med någonting så polisanmäler du dem.

Svar på tråden Mina föräldrar vägrar acceptera min kille, vad ska jag göra?!!?