• Min älskade dotter

    Present till personal på förskolan

    Dotter slutar nu förskolan och jag vill ha tips på present till hennes underbara personal! Så hjälp mig :):)

  • Svar på tråden Present till personal på förskolan
  • Anonym (PL)

    Min väninna som är förskolelärare får sååå fina saker av förskolebarnen och deras föräldrar. Det har varit lite finare choklad, blommor, en fin duk. Olika saker där det står "världens bästa fröken" på. Och även barnen själva har gjort fina teckningar till henne som hon värdesätter högt. Varför inte göra en liten tavla med barnen? Måla något fint tillsammans, eller skriv en fin hälsning och så får barnen sätta sitt handavtryck på pappret.

  • Anonym (H)

    Som förskollärare tycker jag det är viktigt att ni tänker på att inte ge något bara till enskilda personer (t.ex. pedagogerna på barnets avdelning), utan till hela personalen (avdelningspedagogerna, de andra pedagogerna, kökspersonalen, städpersonalen, vaktmästare, förskolechef, specialpedagog och alla andra som finns på arbetsplatsen och tillsammans bidrar till en fin vardag för ditt barn), alternativt något till förskolan/personalrummet.

    Det jag uppskattar allra mest att få från föräldrar är positiva och fina ord om hur de uppskattar det arbete jag gör för deras barn. :)

  • Anonym (Förälder)
    Anonym (H) skrev 2017-05-21 10:43:14 följande:

    Som förskollärare tycker jag det är viktigt att ni tänker på att inte ge något bara till enskilda personer (t.ex. pedagogerna på barnets avdelning), utan till hela personalen (avdelningspedagogerna, de andra pedagogerna, kökspersonalen, städpersonalen, vaktmästare, förskolechef, specialpedagog och alla andra som finns på arbetsplatsen och tillsammans bidrar till en fin vardag för ditt barn), alternativt något till förskolan/personalrummet.

    Det jag uppskattar allra mest att få från föräldrar är positiva och fina ord om hur de uppskattar det arbete jag gör för deras barn. :)


    Der kan mycket väl vara så att inte alla i personalen bidrar till en bättre vardag för barnen. Ge till dem ni uppskattar!
  • Anonym (Signe)
    Anonym (H) skrev 2017-05-21 10:43:14 följande:

    Som förskollärare tycker jag det är viktigt att ni tänker på att inte ge något bara till enskilda personer (t.ex. pedagogerna på barnets avdelning), utan till hela personalen (avdelningspedagogerna, de andra pedagogerna, kökspersonalen, städpersonalen, vaktmästare, förskolechef, specialpedagog och alla andra som finns på arbetsplatsen och tillsammans bidrar till en fin vardag för ditt barn), alternativt något till förskolan/personalrummet.

    Det jag uppskattar allra mest att få från föräldrar är positiva och fina ord om hur de uppskattar det arbete jag gör för deras barn. :)


    Jag tänker om det finns en gemensam insamling bland föräldrar ger man till alla, men om ett barn slutar som varit på en avdelning, haft en ansvarspedagog hela tiden samt dennes kollegor är det väl naturligt att de till dem. Tex går mitt barn på en fsk med två avdelningar. Hennes ansvarspedagog har varit med hela vägen, men annars har det varit en del omsättning i personal. tex har mitt barn  inte alls varit med två av de nya pedagogerna på småbarnsavdelningen, känns konstigt att ge något till dem. 

    Vi bidrar med en hundring till den allmäna insamlingen till fsk, och sedna kommer vi ge något till de tre pedagogerna på dotterns avdelning. Av dessa kommer ansvarspedagogen få något lite extra.
  • Totoro79

    Vi har gav runt 10 pocketböcker när första barnet slutade förskolan. Det var enormt uppskattat och det var något alla kunde använda, de hade böckerna på förskolan, tog hem och läste och sen tog tillbaka så kunde nån annan läsa. Perfekt inför sommaren. Fick hur mkt tack som helst för den presenten. :)

  • Anonym (H)
    Anonym (Förälder) skrev 2017-05-21 10:48:11 följande:
    Der kan mycket väl vara så att inte alla i personalen bidrar till en bättre vardag för barnen. Ge till dem ni uppskattar!
    Anonym (Signe) skrev 2017-05-21 10:53:28 följande:
    Jag tänker om det finns en gemensam insamling bland föräldrar ger man till alla, men om ett barn slutar som varit på en avdelning, haft en ansvarspedagog hela tiden samt dennes kollegor är det väl naturligt att de till dem. Tex går mitt barn på en fsk med två avdelningar. Hennes ansvarspedagog har varit med hela vägen, men annars har det varit en del omsättning i personal. tex har mitt barn  inte alls varit med två av de nya pedagogerna på småbarnsavdelningen, känns konstigt att ge något till dem. 

    Vi bidrar med en hundring till den allmäna insamlingen till fsk, och sedna kommer vi ge något till de tre pedagogerna på dotterns avdelning. Av dessa kommer ansvarspedagogen få något lite extra.

    Det är pedagogerna på era barns avdelningar ni som föräldrar träffar varje dag, men de är inte de enda som bidrar till en bra vardag på förskolan för era barn. Personligen får jag dåligt samvete mot mina kollegor när jag får en personlig present. Det blir lätt så att personalen som jobbar med t.ex. matlagning och städ inte får någon uppskattning alls medan pedagogerna får massor. Det enda som skulle kännas bra i så fall är som sagt personliga ord, som kan ges i presentform, om hur ni som föräldrar och ert barn uppskattar det jobb just jag gjort.
Svar på tråden Present till personal på förskolan