Inlägg från: Anonym (Undrar ärligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar ärligt)

    Är det ett problem att Sveriges 3:e största parti har väljare...

    Med väldigt låg IQ? För framtidens säkerhet och så.

  • Svar på tråden Är det ett problem att Sveriges 3:e största parti har väljare...
  • Anonym (Undrar ärligt)
    Anonym (Micke) skrev 2017-05-21 09:15:33 följande:

    Skulle M ha många väljare med lågt IQ? 


    SD. Utgår inte ifrån opinionsundersökningar.
  • Anonym (Undrar ärligt)
    Anonym (Realist) skrev 2017-05-21 16:16:15 följande:

    Det är ett större problem att alla "etablerade" partier springer ät samma PK-korrekta håll, och försöker påverka väljarna i stället för att faktiskt ta reda på vad väljarna tycker.

    Om man redan vid förra valet insåg att flyktingmottagandet måste begränsas, vad skulle man då rösta på?

    Efter valet struntade de etablerad partierna vad väljarna tyckte och gjorde DecemberÖverenskommelsen, som endast syftade till att utestänga demokratiskt valda personer från inflytande.

    En fråga till alliansen och den rödgröna sörjan:

    vad är det för fel med att i varje fråga föra en politik som det finns en majoritet för bland svenska folket, eller åtminstone en majoritet bland riksdagsledamöterna?

    Tills ni inser hur korkat ni beter er så kommer SD få ökat stöd. Det är ju det enda parti man kan rösta på om man vill visa sitt missnöje med en förda politiken. Alliansen skulle kunna avsätta den sittande regeringen när som helst, men de vågar inte!


    Anpassa sig till den rådande väljaropinionen är inte vad demokrati handlar om, tvärtom handlar det om att som väljare välja det politiska alternativ som bäst stämmer överens med ens egna åsikter.

    För övrigt svarade du inte på frågan, är det bra om landet styrs av personer med lågt IQ? Typ om vi fick se en svensk Donald Trump eller nåt.
  • Anonym (Undrar ärligt)
    Kaninerkaniner skrev 2017-05-22 10:39:45 följande:

    Om du menar SD så röstade de flesta av deras väljare tidigare på sossarna eller moderaterna, Sveriges två största partier. Om de är IQ-befriade nu var de nog lika IQ-befriade då, eller vad tror du? Var de ett problem för framtidens säkerhet då också?


    Att några (främst) moderater gick över till SD vid valet 2014 innebär naturligtvis inte att ALLA moderata väljare helt plötsligt har låg IQ.
  • Anonym (Undrar ärligt)
    Anonym (Jösses) skrev 2017-05-23 02:23:42 följande:

    Har läst det där argumentet många gånger och blir lika trött varje gång. Utestänga? Tänk motsatsen, måste alla förslag få 100% ja i riksdagen? Nej, det räcker med en majoritet. Med samma resonemang skulle inte Alliansen fått styra med sin majoritet 2006-2010, de utestängde ju hela vänstern men inte fan blev det livat då om att några blev "utestängda".


    Fast V+S+MP är ju i minoritet i riksdagen. Försvarar absolut inte SD, men rätt ska vara rätt.
  • Anonym (Undrar ärligt)
    intenu1111 skrev 2017-05-23 19:46:36 följande:

    Nej, det gör man inte! Man röstar på de man tror ska göra det som är bäst för svenska medborgare, vilket de flesta partier struntar i.

    Och givetvis så undersöker man vad saker och ting kostar och hur skattepengarna spenderas.

    Man är ju en skaplig idiot som inte borde ha rösträtt och man går på vad som känns bra.

    Man bör ju sätta sig in så gott det går och rösta på de som man " tror" vill göra det ganska bra för de flesta.


    För de flesta? Nja, många röstar ju utifrån egen plånbok snarare. Åtminstone i Sverige.
  • Anonym (Undrar ärligt)
    Equalizer skrev 2017-05-24 18:12:46 följande:

    Så för att tydliggöra:

    Den genomsnittliga IQ-nivån i Somalia och Afghanistan är den samma som i Sverige?


    Vem sade att IQ-nivån är medfödd?
  • Anonym (Undrar ärligt)
    EnAnonumius skrev 2017-05-25 21:44:13 följande:

    Ursäkta. Det är knappast objektiva fakta du kommer med.

    Du kommer med en redogörelse, om vad som hände i förra valet, och så spär du på med egen spekulation på vad alliansen kunde ha gjort. 

    Ditt svar skulle passat bra in om jag efterfrågade just 

    * "vad hände förra valet?"

    * "Vad tror du skulle gynna alliansen kunde ha gjort efter valet?". 

    Men dessa frågor är inte ställda av mig.

    Om du inte minns ditt påstående från inlägg #17 så skall jag fräscha upp ditt minne. Du satt och påstod

    Jag citera dina egna ord från ditt inlägg #17  (sista stycket igen):

    "Tills ni inser hur korkat ni beter er så kommer SD få ökat stöd. Det är ju det enda parti man kan rösta på om man vill visa sitt missnöje med en förda politiken. Alliansen skulle kunna avsätta den sittande regeringen när som helst, men de vågar inte!."

    (slut citat)

    Notera att _DU hävdar_ att SD är det "ENDA partiet",

    Jag ställde dig frågan.

    "SD är det enda partiet, om man är missnöjd med den förda politiken?

    Jag förstår att du kan backa upp detta med objektiv fakta att det är så?"

    Men jag kan simplifiera frågan och formulera om den så kanske du förstår frågan.

    Tror du på allvar att Sverige BARA har 8 partier att röst på varje val? Att SD var mystiskt nummer 8 att välja på?

    Så vi har nu bara  V, S, MP, L, C. KD, M och SD?

    Skall du kalla dig för (Realist) så gör det enda realistiska och inse fakta att det  finns andra partier att rösta på än _"endast SD"_ om man inte gilla den förda politiken, från alliansen eller den rödgröna röran.

    Det finns andra partier att rösta på om man inte gillar alliansens politik ELLER rödgröna rörans politik än "endast SD".

    Som sagt Jag tänker inte rösta på SD heller även om jag vägra att rösta på de andra sju partierna. Men rösta ska jag i valet nästa år. 


    Vad ska du rösta på då?
  • Anonym (Undrar ärligt)
    Anonym (Realist) skrev 2017-05-25 23:51:47 följande:

    Ok, jag kan formulera min åsikt på ett mer lättsmält sätt:

    SD är det bästa partiet att rösta på om man vill ge de "etablerade" partierna/politikerna en spark i baken. De vet inte hur de ska hantera SD, och DÖ och andra misslyckade taktiker har endast lett till att SD fått ett ökat väljarstöd.

    Allianspartierna bör försöka driva igenom sin politik istället för att tävla om vem som kan ställa sig längst från SD.


    Moderaterna står väl jättenära SD? Det är ju inte DE som tävlar om att stå längst ifrån SD.
  • Anonym (Undrar ärligt)
    Anonym (Q) skrev 2017-05-26 00:45:21 följande:

    Håller du med honom gällande andra saker också? Det blir ju väldigt selektivt annars om du just tror på hans påstående om SDares IQ men inte något av det andra han för fram i debatten. Frågar eftersom jag har ett minne av att du har fullständigt avfärdat tino och hans bok i en annan tråd men kanske minns fel.

    Personligen tror jag inte att SDare har lägre IQ, det låter som påståendet man läste under valet 2010 att det är främst gruppen unga, lågutbildade, arbetslösa killar som röstar på partiet. Om jag minns rätt så motbevisades det påståendet och inför valet 2014 var det ingen som drog upp det påståendet igen. Nu blir dessutom ett väldigt konstigt påstående om iom att SD har runt 25%.

    Jag tror iq påståendet bara är det senaste för att smutskasta SD gruppen. Precis som man gjorde med Trump och hans väljare när man påstod både det ena och andra, bl.a. att det var bara var vita rasister till killar som var hans anhängare. Sen visade det sig att hälften av kvinnorna röstade på honom, fler svarta och andra minoritetsgrupper likaså. Han fick fler röster av dessa 3 än vad Mitt Romney fick 2012.

    Jag ser verkligen framemot debattnivån inför valet 2017...


    Det är väl logiskt, Trump är ju egentligen demokrat. Han skiter ju i familjepolitik och sänkta skatter för de rikaste. Romney var ju konservativ homofob.
Svar på tråden Är det ett problem att Sveriges 3:e största parti har väljare...