• Anonym (Lättlurad idiot)

    44 bast och ändå en lättlurad idiot

    Har levt i ett dåligt äktenskap senaste åren, det blev dessutom ännu sämre när något hemskt hände en närstående.

    En man (som har sambo) jag känt sedan jag var typ 9 (men aldrig umgåtts med så mycket och inte sett/hört av på 20 år) hörde av sig för över två år sedan. Han hade upplevt något liknande och vi började prata via nätet. Han stöttade mig otroligt mycket, varje dag. Tog sig tid ända in på nätterna på ett väldigt osjälviskt sätt.

    Med tiden märkte jag att jag blev enormt dragen till denna man, kunde läsa mellan raderna att han kände detsamma även om vi dansade runt ämnet. Han fick mig att skratta när livet kändes tungt, jag såg fram emot att höra av honom varje dag. Han ringde i bland när han visste att jag var ute med vänner och jag blev alltid som en fjortis, röd om kinderna. 

    Så valde han till sist att säga att han hade känslor för mig; psykisk och fysisk attraktion. Då var det som att alla fördämningar släppte, jag LITADE verkligen på honom. Vi träffades och det gick hett till även om vi inte utförde själva akten (men nära inpå). Vi ringde varandra varje dag, messade nästan oavbrutet.

    Och det var knuffen jag behövde, beslöt mig för att ta tag i skilsmässa innan det skulle bli något mer. Insåg att om jag kände så mycket för honom borde jag släppa min man så han får hitta någon som känner detsamma för honom.

    Men naturligtvis, trots att jag uttryckligen sagt att jag inte skiljer mig för hans skull utan främst för min - vilket är sant - och att jag inte "kräver" något från honom så blev det mer och mer tyst. Telefonsamtalen sinade, detsamma gjorde sms-trafiken...

    Jag ångrar inte skilsmässan alls, jag vill skiljas. Hade väl ingen helt naiv tro på att han genast skulle lämna sin sambo och att allt magiskt skulle lösa sig heller, men jag trodde inte han skulle släppa mig som en het potatis liksom... DET svider; efter nästan 2,5 års dagligt samtalande så betyder jag nu ingenting. Han säger att han har mycket på jobbet, men det har han haft hela tiden (egen firma).

    Så egentligen väntar jag bara på att han klämmer ur sig det, men känner mig så sorgsen inombords. Trodde faktiskt han var att lita på utifrån det han sagt och skrivit under så lång tid, i stället är han bara en skitstövel som roade sig men släppte mig så fort det blev lite allvar.

    Känner mig också så arg över att han lyckats lura mig, invagga mig i säkerhet under SÅ lång tid. Och MYCKET ledsen och besviken över att min stadiga samtalspartner - som gjort mycket gott för mig då jag behövde det - nu (antagligen) är borta. Känns som att ingen kan ersätta den delen.

    44 år, har tydligen inte lärt mig något... 

  • Svar på tråden 44 bast och ändå en lättlurad idiot
  • Miss Skywalker

    Anklaga inte dig själv. Hur ska man kunna veta vem som är ett rövhål på förhand? Men nu vet du så slösa inte mer tid på honom..

  • Anonym (Lättlurad idiot)
    Miss Skywalker skrev 2017-05-23 00:53:12 följande:

    Anklaga inte dig själv. Hur ska man kunna veta vem som är ett rövhål på förhand? Men nu vet du så slösa inte mer tid på honom..


    Du skriver så logiskt och jag håller med, men djäklar så tungt det känns. Grundlurad  Släpper in honom när jag är som svagast och inbillar mig att han bygger upp mig, sedan visar det sig att det är tvärtom.

    Skit också.
  • Farfallos

    Jag känner inte mannen i fråga och vet inte vad han har haft för motiv (om några) till att agera som han har gjort, så jag ska bara spekulera fritt. Jag vill också påminna om att den "smärta" du känner delvis beror på ditt eget val, hur du väljer att tolka situationen.

    Men som sagt var... Ingen vet ju riktigt vad som ligger bakom, så det blir bara spekulationer, och här är en.

    Han hade inte en plan från början, utan blev lika påverkad av ert möte som du blev och "följde sitt hjärta". Ni var båda instängda var sitt kvävande förhållande, och ni blev båda ett andningshål för varandra. Men någonting i hans situation eller person gjorde att han ville ha kvar sin sambo, men för dig var det annorlunda, och ditt val skapade en obalans som besvärade honom. Ovanpå detta kom tidens tand att nöta ner förälskelsen. Det sker i alla förhållanden mellan friska människor, men det som ska komma istället kunde han inte utveckla under de förutsättningar ert förhållande erbjöd. Idag är han både skamsen och ledsen (kanske även känner sig lurad) och önskar att det hade varit på ett annat sätt.

    Det står naturligtvis var och en fritt att göra sin egen tolkning och känna sig lurad, bitter och sviken i situationer som denna, men man kan också välja att se det på ett anat sätt. Ni kanske inte var ämnade för varandra av olika skäl. Kanske blir det lättare att gå vidare då.

  • MaryM
    Farfallos skrev 2017-05-23 05:20:21 följande:

    Jag känner inte mannen i fråga och vet inte vad han har haft för motiv (om några) till att agera som han har gjort, så jag ska bara spekulera fritt. Jag vill också påminna om att den "smärta" du känner delvis beror på ditt eget val, hur du väljer att tolka situationen.

    Men som sagt var... Ingen vet ju riktigt vad som ligger bakom, så det blir bara spekulationer, och här är en.

    Han hade inte en plan från början, utan blev lika påverkad av ert möte som du blev och "följde sitt hjärta". Ni var båda instängda var sitt kvävande förhållande, och ni blev båda ett andningshål för varandra. Men någonting i hans situation eller person gjorde att han ville ha kvar sin sambo, men för dig var det annorlunda, och ditt val skapade en obalans som besvärade honom. Ovanpå detta kom tidens tand att nöta ner förälskelsen. Det sker i alla förhållanden mellan friska människor, men det som ska komma istället kunde han inte utveckla under de förutsättningar ert förhållande erbjöd. Idag är han både skamsen och ledsen (kanske även känner sig lurad) och önskar att det hade varit på ett annat sätt.

    Det står naturligtvis var och en fritt att göra sin egen tolkning och känna sig lurad, bitter och sviken i situationer som denna, men man kan också välja att se det på ett anat sätt. Ni kanske inte var ämnade för varandra av olika skäl. Kanske blir det lättare att gå vidare då.


    Wow. Vilket bra svar! Jag har varit med om ungefär samma TS. Fast värre. Men jag väljer ändå nu att tänka att han inte lurades medvetet. Det går inte under så lång tid! Släpp bitterheten.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Lättlurad idiot)
    Farfallos skrev 2017-05-23 05:20:21 följande:

    Jag känner inte mannen i fråga och vet inte vad han har haft för motiv (om några) till att agera som han har gjort, så jag ska bara spekulera fritt. Jag vill också påminna om att den "smärta" du känner delvis beror på ditt eget val, hur du väljer att tolka situationen.

    Men som sagt var... Ingen vet ju riktigt vad som ligger bakom, så det blir bara spekulationer, och här är en.

    Han hade inte en plan från början, utan blev lika påverkad av ert möte som du blev och "följde sitt hjärta". Ni var båda instängda var sitt kvävande förhållande, och ni blev båda ett andningshål för varandra. Men någonting i hans situation eller person gjorde att han ville ha kvar sin sambo, men för dig var det annorlunda, och ditt val skapade en obalans som besvärade honom. Ovanpå detta kom tidens tand att nöta ner förälskelsen. Det sker i alla förhållanden mellan friska människor, men det som ska komma istället kunde han inte utveckla under de förutsättningar ert förhållande erbjöd. Idag är han både skamsen och ledsen (kanske även känner sig lurad) och önskar att det hade varit på ett annat sätt.

    Det står naturligtvis var och en fritt att göra sin egen tolkning och känna sig lurad, bitter och sviken i situationer som denna, men man kan också välja att se det på ett anat sätt. Ni kanske inte var ämnade för varandra av olika skäl. Kanske blir det lättare att gå vidare då.


    Du är klok som en bok, så kan det ju också ha varit. Känns bättre att tänka så helt klart, tack! 
  • KKarate
    Anonym (Lättlurad idiot) skrev 2017-05-23 01:07:31 följande:
    Du skriver så logiskt och jag håller med, men djäklar så tungt det känns. Grundlurad smile4.gif  Släpper in honom när jag är som svagast och inbillar mig att han bygger upp mig, sedan visar det sig att det är tvärtom.

    Skit också.

    Satan lockade dig med frestelser och du föll för dem som en fura.
  • Anonym (Frida)

    Tänkte också på att han kanske inte medvetet haft för avsikt att såra dig..

    Hans känslor och motiv känner bara han till, så det är svårt att spekulera om den saken, men försök gå vidare och se det positiva även om det är svårt.

  • Anonym (here we go again)

    Du var gift och han är sambo och ändå gav du/ni er  in i leken.Sådant brukar inte sluta bra, han tyckte det var perfekt när du var gift så det inte skulle kunna bli något allvar av det.Och sedan skilde du dig och jävlar vad rädd han blev för att behöva göra det samma.
    Ja, du är lättlurad som fortfarande tror på kräk som säger de ska lämna.
    Håll dig till singlar i fortsättningen , för allas skull.

  • Anonym (Lättlurad idiot)
    Anonym (here we go again) skrev 2017-05-23 10:50:24 följande:

    Du var gift och han är sambo och ändå gav du/ni er  in i leken.Sådant brukar inte sluta bra, han tyckte det var perfekt när du var gift så det inte skulle kunna bli något allvar av det.Och sedan skilde du dig och jävlar vad rädd han blev för att behöva göra det samma.
    Ja, du är lättlurad som fortfarande tror på kräk som säger de ska lämna.
    Håll dig till singlar i fortsättningen , för allas skull.


    Självklart har du rätt i att vi båda borde dels varit singlar och hållit oss till singlar.

    Det fanns inget "rätt" i detta, men det smög sig på och helt plötsligt (nåja, efter ett par års uppbyggnad) kände jag mig kär och galen och beroende av honom. Så känns det fortfarande, men jag får komma över det naturligtvis.

    Den saken hindrar dock inte att jag är besviken att det blev som det blev, så klart jag någonstans hade hoppats att han - som kändes så pålitlig under så lång tid - faktiskt skulle i alla fall funderat på framtiden utifrån det han sagt sig känna. För känner han en bråkdel av det han sagt att han känner borde inte han heller stanna hos sin sambo, oavsett om han blivit ihop med mig eller inte.

    Jag är glad att vi i alla fall inte hann ramla i säng och att jag tog steget till skilsmässa, innerst inne tänker jag att jag i alla fall kommer ha lätt hjärta i efter den gått igenom. Kändes som ett ton sten föll från mitt bröst när jag tog upp det, har hållit det inom mig så länge...

    Men saknaden efter honom kommer sitta i. Oavsett hans intention så var det äkta för mig, han gjorde mig verkligen glad under dessa år.
  • Anonym (Lättlurad idiot)
    MaryM skrev 2017-05-23 05:55:41 följande:
    Wow. Vilket bra svar! Jag har varit med om ungefär samma TS. Fast värre. Men jag väljer ändå nu att tänka att han inte lurades medvetet. Det går inte under så lång tid! Släpp bitterheten.
    Vad var det som hände för dig/er MaryM?
Svar på tråden 44 bast och ändå en lättlurad idiot