• Anonym (Sex 1ggr i månaden är inte ett aktivt sexliv)

    Separata sovrum har det hjälpt er att hitta sexlivet igen?

    Är det någon som haft längre sexlöst förhållande, som valt att skaffa separata sovrum och att det har hjälpt till att få fart på sexlivet igen?

  • Svar på tråden Separata sovrum har det hjälpt er att hitta sexlivet igen?
  • Anonym (kvinna)

    Har hört om flera som haft separata sovrum men aldrig att det hjälpt sexlivet. Bara att de kommit ännu längre ifrån varandra och inte ens velat vara fysiska efter ett tag.  Man vänjer sig snabbt vid sitt utrymme. Oftast har man ju slutat tända på personen när man väl fixat separata sovrum så det är förmodligen för sent. Enda som hjälper sexlivet är distans. Att få sakna och avsätta exklusiv tid, våga experimentera,  befinna sig i ny miljö t ex. men inte ens detta behöver ha effekt om känslorna svalnat iallafall inte för kvinnor.

  • Anonym (Kanske)

    Ibland tänker jag att separata sovrum skulle sätta fart på vårt sexliv då jag skulle sova bättre då + generellt ha mer "egentid" i form av att få vara ifred under natten/när jag vaknar.

  • sextiotalist

    Vi har separata sovrum. Vårt sexliv har inte blivit sämre, snarare bättre.

    När man nämner att man sover i olika rum så får man höra att fler gör det och orsaken brukar vara samma som vår. Snarkningar och att man väcker den andra.

  • LillaJag06

    På vilket att skulle separat sovrum hjälpa sexlivet?
    Ser inga som helst fördelar med.
    Så jag svarar nej på det.
    Avslut inte!

  • sextiotalist
    LillaJag06 skrev 2017-05-24 09:10:06 följande:

    På vilket att skulle separat sovrum hjälpa sexlivet?
    Ser inga som helst fördelar med.
    Så jag svarar nej på det.
    Avslut inte!


    Man får sin sömn, man är utvilad, man slipper sex bara för att (för min del är detta avtändande).
    Jag är rätt säker på att sexet blev bättre när vi inte sover tillsammans, man blir tvungen att anstränga sig lite mer

  • Anonym (Vr)

    Vi har inte seperata sovrum men då min make lägger sig senare än mig somnar han ofta på soffan och jag har sängen för mig själv. Jag sover så mkt bättre och vårt sexliv är det inget fel på och nu är jag ändå höggravid. När vi bygger ut vårt hus har vi tänkt att göra ett sovrum var tills oss. Vi är båda under 35.

  • Anonym (Sex 1ggr i månaden är inte ett aktivt sexliv)

    Jag tänkte mer att olika sovrum tar bort en eventuell känsla till krav eller förväntan. Vilket i sin tur leder till att man kan hitta tillbaka till början när båda vill ha ett aktivt sexliv.

  • Anonym (Man)
    Anonym (Sex 1ggr i månaden är inte ett aktivt sexliv) skrev 2017-05-24 22:30:53 följande:

    Jag tänkte mer att olika sovrum tar bort en eventuell känsla till krav eller förväntan. Vilket i sin tur leder till att man kan hitta tillbaka till början när båda vill ha ett aktivt sexliv.


    Nej jag tror inte det. Trist att ni upplever krav om sex bara för att ni sover ihop. Men kan ju mysa o vara nära varandra i sängen utan sex o ha det jättetrevligt i alla fall. Just krav på sex finner jag ofta avtändande.

    Vi har delvis separata sovrum, vi sover tillsammans kanske 2 nätt i veckan. Vi har separata sovrum för att jag snarkar en del, och hon vrider och vänder på sig fruktansvärt mycket nattetid. Vi har alltså separata sovrum för att få bättre sömn (dålig sömn kan leds till dåligt sexliv).
  • Anonym (Leia)

    Vi började ha olika sovrum flera nätter i veckan för att vi väckte varandra. Jag lägger mej tidigare pga kvällstrött, min man vaknar tidigt och kan inte somna om, vi vill ha olika temperatur. Så vi blir utvilade efter några nätters bra sömn och har då bättre sex än om vi är trötta. Men halva tiden sover vi ihop ändå för det är mysigt också. Eftersom våra barn är utflugna kan vi ha sex tidigare på kvällen eller mitt på dagen på helgerna numera så sovandet är inte lika kopplat till sex längre.

  • Anonym (Olika dygnsrytm)

    Det bar varken blivit bättre eller sämre. Vi har separata sovrum i veckorna eftersom vi har så olika dygnsrytm. Min äkta hälft kan gå och lägga sig 3-4 timmar efter mig, och jag vaknar av det. Ska jag iväg och arbeta tidigt blir jag jättetrött dagen efter. Jag vill ha svalare i sovrummet också.

  • steffo75

    Skaffa eget sovrum! Det gav mig ett jättebra kärleksliv. Jag porrsurfade och fulchattade med okända män och kvinnor på nätterna utan att störa frun. Sedan träffades vi ibland och knullade. Direkt efter det kunde jag chatta med en kvinna och spruta engång till. Jag var helnöjd:) skaffa eget rum och skicka ett pm till mig så ska du få se en ny värld av sex:)

    Nu är jag tillbaka i sovrummet med sex lite mer sällan...

Svar på tråden Separata sovrum har det hjälpt er att hitta sexlivet igen?